Farligt att få en spark på magen av treårig son?
Jag är gravid i vecka 39. Nu när vi låg o myste i sängen med våran treåriga son så råkade hann sparka mig på magen.
Är det farligt för bebisen?
Jag är gravid i vecka 39. Nu när vi låg o myste i sängen med våran treåriga son så råkade hann sparka mig på magen.
Är det farligt för bebisen?
nej det är ingen fara, den ligger så skyddad där inne
tror ja inte så länge du inte får ont, du får ont inan barnet får ont.
har mitt hund på 8 kg som stutsar på magen ibland
Nej det är det inte. En treåring kan aldrig komma ens i närheten av den kraft en läkare använder vid ett vändningsförsök t.ex. Bebisen ligger väl skyddad där inne, den är mer trygg nu än vad den någonsin kommer vara.
Tack för att ni lugnar mig
nej det som kan hända vid våld mot buken är ju att moderkakan kan lossna, men det krävs ett riktigt trauma typ trafikolycka, eller en riktigt kraftig spark från en vuxen. Så det behöver du inte oroa dig för. Vet inte hur många sparkar jag fått av min treåring heller...
Enligt min barnmorska är det ingen risk då jag frågat exakt detta efter en hård spark från min 2 -åring. Kändes dock inte bra i och med att det gjorde jätteont 1 dygn efteråt, men det verkar som att det är värre för mamman än för bebisen. Fostervattnet fungerar rätt bra som stötdämpare. Så det är nog lugnt.
När jag var i vecka 37 med sonen trillande jag över hunden och landade på magen, blev jätte rädd. Men det hände inget med varken mig eller honom. Så en spark är ingen fara, fostervattnet tar mycket av smällen. Oroa dig inte. Lycka till
När jag frågade min barnmorska om ungefär detta (frågade om min 1-åring) sa hon bestämt nej. "De är så väl skyddade" sa hon.
Hon berättade om att de fått in en tjej som blivit sparkad av ett föl ( och det är kraft i de sparkarna ska ni veta) och det var ingen fara.
Hon berättade också att de får in tjejer som varit med i "milda" trafikolyckor (om det nu finns ngt sådant), som ändå varit så pass allvarliga att de fått stora blåmärken av bilbältet, och att det hade inte heller varit någon fara för barnet.
jag har en tvååring och en 3,5 åring osm hoppar, skallar , sparkar mig i magen (naturligtvis inte av illvilja utan av misstag i bustillstång BÖR tilläggas) ochjag har alltid varit lugn och nöjd med det faktum att de ligger bekvämt och bra därinne i sin lilla vattenbubbla
Visst kan jag fortsätta tycka så??? Eller hur, eller hur??
Nä, det är nog ingen fara.... I så fall skulle min bebis vara illa tilltygad vid det här laget. Har en trotsig 2 åring här hemma som hatar att jag är gravid och visar det rätt aggressivt.
kram C och C
Nu är det värsta discot i magen så nu känner jag mig lugn igen
Ser att du ska ha barn den 25 mars med snitt ! Kul ! Jag får en igångsättning samma dag (eller snitt) om inget hänt !
Lycka till !
Kram c och C