smart städning
ang. microfibermopp
när man tagit med den torra som dammet fastnar på. hur tar jag bort det???
måste man tvätta eller räcker det att skaka av den. vill ju inte riskera att det lossnar på ett annat ställe än där det fastnade
ang. microfibermopp
när man tagit med den torra som dammet fastnar på. hur tar jag bort det???
måste man tvätta eller räcker det att skaka av den. vill ju inte riskera att det lossnar på ett annat ställe än där det fastnade
ok
jag får nog testa mig fram lite för vad som passar mig.
kanske också beror på vilken duk det är och hur mycket damm ![]()
även vilket material det är på det man dammar
gör de det?! kollade igår, men hittade inte. kollade lite snabbt bara förstås.. får kolla en gång till
var köpte du microhandsken, kan ju vara smidigt om det bara är små platser/grejer som behöver dammas av
galltvål har jag också, fast har inte blivit av att jag använt den så mycket ännu
när ni använder micromoppen; hur gör ni när ni ska blöta den? finns det smidigare sätt än att ta av den, doppa i hink med vatten, vrida ur och sätta tillbaka den??
fast det går ju ändå snabbare att använda den än att göra "som vanligt"
vad för märken brukar ni använda på era microgrejer? på era rengöringsmedel??
*vill ha som luktar gott & länge*
tack för den länken
nej, det gör jag inte. fast det känns så ibland. fast faktiskt inte
fast värsta är ju att hur mycket man än gör så finns det vissa (gissa vem
) som inte tycker att man gjort nåt
men jag vet själv att jag är duktig & nu kommer jag bli ännu mer duktig på kortare tid
med alla bra tips/knep/råd
men bra ändå ju
annars kan man väl alltid (kanske) ta en vanlig microtrasa och sy ihop lite så blir den ju liknande ![]()
skrubbar du med det på en svamp då eller trasa??
vad har du för tvättmedel då? *nyfiken*
bra musik håller jag med om, men vin gillar jag inte så det hoppas jag över ![]()
hur använder man en ångtvätt??? kan man använda till allt eller??
ajax citron har jag också + några till. köpt en ajax på ÖB, kommer inte ihåg vad det är för doft, men olika blommor, röd är den iallafall och luktar jättegott
till badrum och kök har jag köpt W5 på Lidl, citrondoft, de är jättebra. även köpt en orange flaska där av samma märke som är för att ta bort fett. den är super. brukar ta på kaklet bakom spisen och ser ut som nytt