smart städning
det låter ju jättebra
vi har inte så många mattor, typ ingen
men de är inte lätta att rengöra. kanske just därför vi inte har någon haha
var köper man en sån??
det låter ju jättebra
vi har inte så många mattor, typ ingen
men de är inte lätta att rengöra. kanske just därför vi inte har någon haha
var köper man en sån??
frostat av frysen under natten & tog idag när jag skulle rengöra det (gick sönder två colaburkar i det för ett tag sen
) en hink med vatten med citronsyra i och städade med microtrasan. gick jättesmidigt
typ för att lösa upp smuts/fläckar och så då??
ok
tack för ditt svar
tar inte heller badrummet varje kväll, men visst; tar man en trasa snabbt över allt (utsidor) så hinner ju inte samlas något damm så går ju "storstädningen" (som då knappt behövs) snabbare
tack för dina bra & många tips
sån fettlösningsspray till köket har jag. är super. speciellt spisen och kaklet bakom går mycket snabbare att få rent.
men möbelpolish till köksluckor. beror inte det lite på hur de är målade. våra är ganska så känsliga. tappat en del färg
(fast mest på kantlister och så som är målade likadant som skåp)
det med hyllpapper ovanpå skåp är ju jättebra. för det är inte kul annars att få bort allt där uppe. inte lätt att komma åt heller.
dammsuga gör vi i princip varje dag. brukade skura varannan innan. men nu har jag köpt micromopp och tar även med vatten varje dag. går ju sååå snabbt
citron är min favorit också, till alla rengöringsmedel. det luktar ju så fräscht
förvaring är ju nr1 egentligen, men känns som det svåraste. fast det egentligen inte är det. hur mycket förvaringsplats man än har så behöver man alltid mer känns det som
försöker alltid diska efter varje måltid, eller plocka in i diskmaskinen. men med småbarn (& tidigare amning) är det ofta något som kommer emellan så det dröjer lite
har olika trasor för olika. fast den för toalett och så har jag i en plastpåse så inte blandar ihop. på handfatet i badrummet har vi alltid en trasa liggandes så det torkas av efter varje gång vi använt det
jag brukar själv ta ajax fönsterputs medel och spruta på och "ta runt" det på fönstret med en liten svamp. sen torkar av med disktrasa & torkar torrt med Lidl's reklam
Inga ränder alls
ni som använder micromopp
hur ofta använder ni den resp. hur ofta dammsugar ni??
just fågelskiten vet jag inte riktigt, men kanske funkar med rakblad om du är riktigt försiktig. beror ju förstås på hur hårt det sitter
annars brukar jag bara ta ajax fönsterputs och gnugga in det med en vanlig sån där liten svamp
sen torkar jag det med disktrasa (har speciell svamp & trasa för fönstrena/speglar) sen torkar jag torrt med Lidl's reklam
blir inga ränder alls
haha
detv var ju synd
Netto's kanske
tror det är bra just för att det är lite blankt...
jag brukar ta några extra när jag är i affären
brukade använda vanligt tidningspapper innan, men tyckte det "dammade" lite, så därför bättre tror jag med detta lite emr blanka