Inlägg från: PetraD |Visa alla inlägg
  • PetraD

smart städning

det är det ju absolut tack
    hur mycket betalar ni för det??

SE10 skrev 2008-03-26 04:20:21 följande:
    Städhjälp måste väl vara det roligaste, smartaste och mest tidsbesparande städtipset. Två timmar två ggr. i veckan räcker för vår del. Plocka undan, ta golven, stryka etc. Sen håller vi efter själva när det gäller smått och gott, kör tvätt maskinen etc.
  • PetraD

välkommen hit & hoppas du hittar nåt tips som passar dig

Peyman skrev 2008-03-26 09:47:53 följande:
    Vilken bra tråd ska läsa igenom igen och skriva ut de bästa tipsen.
  • PetraD

jag har cillit bang hemma, men inte använt så mycket. tycker det var sådär. men kanske värt att ge det en chans till då.

det missfärgade i toaletten...
    när jag städar toaletten brukar jag ta sånt vanligt som man sprutar under kanten och lite klorin och låta vara en stund. sen tar jag med toalettborsten. men om det sitter extra hårt vet jag inte om det funkar så
    lycka till

Katten79 skrev 2008-03-26 20:03:25 följande:
    Hej köpte hem cillit bang för några mån sen efter att man har prövat kalkosan o vim bla. Cillit bang tog bort kalk o missfärgningar i handfat o dusch. Dom andra medlen klarade inte det. Så det kan jag rekommendera!Men är det någon som har något tips på hur jag ska få bort det missfärgade som är i toaletten där vattnet är? Nån som förstår vad jag menar?
  • PetraD

sköljer du bara bort det med vatten sen?

Katten79 skrev 2008-03-26 20:03:25 följande:
    Hej köpte hem cillit bang för några mån sen efter att man har prövat kalkosan o vim bla. Cillit bang tog bort kalk o missfärgningar i handfat o dusch. Dom andra medlen klarade inte det. Så det kan jag rekommendera!Men är det någon som har något tips på hur jag ska få bort det missfärgade som är i toaletten där vattnet är? Nån som förstår vad jag menar?
  • PetraD

det var det programmet jag blev extra inspirerad av också. började se förra veckan

Plutten forever skrev 2008-03-27 22:45:03 följande:

Bra tråd, sparar!Man blev ju sjukt inspirerad av att titta på Rent Hus igår, fy vad smutsigt och RÖRIGT de hade det, och vad fint det blev sen Nää städning är inte så kul, behöver alla tips för att få det lite roligare.Jo en grej undrar jag - är de någon som har/brukar lämna in mattor på tvätt? Det gjorde de ju i Rent Hus och det var massor av smådjur och annat äckelpeckel i den. Vad kostar det? Var lämnar man in? (Jag bor i sthlm innerstad).
  • PetraD

det borde funka tycker jag, fast VET INTE
    det är en tygsoffa eller?? så tyg som tyg... prova lite på nån plats på dyna som är neråt så det inte syns ifall

står det inget på vanishpaketet annars??

• PetraD

det räcker ju med bara vatten, men jag brukar ta lite medel också för det luktar gott

ladylovelylocks skrev 2008-03-31 14:01:37 följande:
    nu har jag köpt två microfiber-trasor, en för speglar och fönster, och en för köket! Jädrar vad bra de är, har bara provat den för speglar, torr, och det blev jätterent, inga fläckar! Brukar ni använda dem med medel, eller bara med vatten? kan man tex spraya fönstret med fönsterputs och torka av med torr trasa??
  • PetraD

ingen mer något bra tips som gör städningen roligare/lättare/snabbare (smartare)???

• PetraD

mm, börjar behövas vårstädning nu. syns när solen lyser extra på fönstret. jag hann iallafall med insidan i köket fast utsidan är ju värst

rensa kläder håller jag också på med. har hållt på med i en vecka tror jag, med lååång paus

finns massor med skräp man inte behöver

NeA 84 skrev 2008-04-05 22:16:11 följande:

bra tråd!jag behöver massor med roliga tips på städning. ska vårstäda ordentligt imorrn å putsa fönster.rensade klädkammaren idag....vad mycke skit man samlar på sig eg.
  • PetraD

skulle ju sett det, men missade vet du/någon när det är repris? säkert redan varit...

skriv gärna om du kommer på vad det var

NeA 84 skrev 2008-04-05 22:18:21 följande:

förresten....var det nån som såg rent hus i veckan nu?dom blandade såpa och något å hällde i sprayflaska. sen städade dom badrummet med det. å det blänkte massor! nån som vet vad dom blandade?
Svar på tråden smart städning