• Anonym

Ont vid samlag

Är det någon mera som får ont i slidan och ni känner er trånga som tusan? när eran kille försöker tränga in?. Det gör jätte ont efter och ibland går det inte att fortsätta. Snälla har någon ett tips hur man sllipper detta och kan få njuta istället?

• Svar på tråden Ont vid samlag
  • Matilda

Kanske ni redan anväder glidmedel? Men det e väl ett hjälp.. Ta det lungt och ha ett långt förspel.. inte vet jag riktigt.. men hoppas ni hittar på nåt så att ni båda kan njuta!!

• Pompelipossa

Först o främst så är det ju viktigt att ni båda är upphetsade, och det tar ju som bekant (oftast) lite längre tid och mer förspel för kvinnan...

Mer mys o längre förspel kanske? Eller ta ett avbrott ett par veckor och ägna dessa åt att (åter)upptäcka varandra både fysiskt och psykiskt. Ni får smeka men inte "där". Lär er hetsa upp varandra "igen"...

Är det rent fysiskt så kanske glidmedel skulle fungera? Men kroppen är oftast så funtad att det bara är mer förspel som behövs, vilket kanske mannen ibland tycker är "jobbigt", men mys är ju för bådas njutning så prova lek lite, förspel behöver inte vara "tråkiga/jobbiga" ;) Och att återupptäcka varandra kan vara mysigt oavsett om man har bekymmer el ej förresten.

• Anonym

Det ska inte göra ont när man har sex. Prata med din BM eller gyn. Jag hade jätteont tidigare och undrade vad jag gjorde för fel, till sist vågade jag ta upp det med min BM och det visade sig att jag hade vestibulit. Jag fick hjälp och blev mycket bättre.
    Är det bara just när han ska tränga in som du känner dig trång? Har du ont även när ni inte har sex? Jag vet att vissa tjejer får som en kramp och att musklerna drar ihop sig när man har sex.
    Vad som än är orsaken till det du känner så är det inget du har gjort fel utan något du ska få hjälp med, så våga fråga!

• JosefinU

Hej!
    Det är många som har det här problemet, fast om det är av samma orsak är inte känt. Som anonym ovan sa, det finns nåt som heter vestibulit. Kanske hade jag det förut, länge - kanske inte? Vet änn uinte om det var det.
    Jag ver med i en diskussion om det här förut, där jag berättat min story om det här. Du kan väl kolla in den och se om du får några idéer:'

www.familjeliv.se/Forum-1-61/m100981.html

• Anonym

När jag hade sådana problem visade det sig att jag hade en svampinfektion (finns receptfria läkemedel på apoteket mot detta). Det kan verkligen vara idé att prova.

• JosefinU

Det är inte så bra att ta svampmedicin utan att veta att det är svamp man har. Det är bra att man får svamp konstaterad först (läkarn/gyn/bm).
    Har man haft svamp förut, så känner man igen symptomen och då kan man använda medicinerna.

• Anonym

Tack för era tips. I morgon ska jag ringa min gynokolog. Jag tror nog att det kan vara vestibulit. Men tack vare er vet jag att det finns hopp.

Massa kramar och tack

Svar på tråden Ont vid samlag