• bebisar

Flyga med bebis!

Hur gammal bör en bebis vara för att flyga 3,5 timme till Europa?

• Svar på tråden Flyga med bebis!
  • gizzla

Ngr veckor iaf. Jag skulle dock inte välja att flyga med en under 3 månader iaf....

• Little J

Min dotter var 4 veckor gammal när hon flög Stockholm-London första gången. Det fungerade utmärkt. Ammade henne under resan och sen sov hon mesta tiden. Vad jag tycker man ska tänka på också är hur man själv mår efter att ha fött barn (att man själv känner sig redo att resa).Det tar ju ganska så lång tid, flygresan är bara en liten del egentligen.

För oss brukar det ta 8-9 timmar "dörr till dörr" och då är flygtiden ca 2 timmar.

• spacebeare

det du ska tänka på är ju är det influensatider odyl och sen hur du mår. tål det mesta så det brukar vara mamma/pappas begränsningar som är riktlinjerna

• Sofias bebbe

Vi flög till Luxemburg med vår son när han var 2 månader och det var inga problem. Dit är flygtiden 1,5 h och han sov nästan hela tiden.

• FOA

Min kompis flog med en 8 dagars baby sa det ar sakert olika. Om du ar osaker sa vanta.

• mamma to be

Enligt barnläkare ska barnet helst vara 6måninnan man flyger med dem med tanke på det minskade partialtrycket av syre. Men jag menar jag har flera vänner som flygit med sina bebisar tidigare än så. Tycker att du får göra en bedömning av hur viktigt det är att ni flyger och 3,5h är ju inte så långt. Prematurer ska vänta längre än fullgångna barn.

• Little J

Snälla skräm inte upp folk, det är inte farligt att flyga med bebisar yngre än 6 månader..så tillvida dom inte har några sjukdomar/funktionshinder som skulle göra det svårt för dom.
    Plus prematurfödda barn som du skrev.

mamma to be skrev 2008-03-23 11:01:59 följande:

Enligt barnläkare ska barnet helst vara 6måninnan man flyger med dem med tanke på det minskade partialtrycket av syre. Men jag menar jag har flera vänner som flygit med sina bebisar tidigare än så. Tycker att du får göra en bedömning av hur viktigt det är att ni flyger och 3,5h är ju inte så långt. Prematurer ska vänta längre än fullgångna barn.
  • twinstar

Vår bäbis är prematur (sex veckor tidig) och flög första gången när hon var fem månader! Hon har dock aldirg haft problem med syre eller andning.

Flygturen var 3,5 timma och gick hur bra som helst.

Svar på tråden Flyga med bebis!