• Wagram

Namnet Timja?

Vad är era spontana reaktioner på namnet Timja för en flicka som skall växa upp i USA med en svensktalande och en fransktalande förälder och med ett franskklingande efternamn?

Brutal ärlighet uppskattas!

• Svar på tråden Namnet Timja?
  • Tindra02

Det va bara sååå fint... Får man härma om nån skulle få en flicka igen? :)
    Ha d gott!!!

• Blue Bear

Timja.. fint..

Men hur skulle en amerikanare uttala det egentligen... TimDJa.. typ J som i Jackson Fundersam

• Wagram

Blue Bear: Ja, det har du naturligtvis ratt i, men de far lara sig...

• Tindra02

tack kitty d eva hyggligt av ;)
    va verkligen fint

• elles mamma

vet en lite tjej som heter så fast stavar det Timia..hon var förut ensam om namnet med den stavningen men nu såg jag att det finns en flicka till som fått det namnet..fint namn iallafall

• Lolita82

känner en tjej som heter Tinja, det tycker jag bättre om

• Ann Lee

Timja är fint! Tycker om namn som är lite annorlunda. Har sett en tjej här på FL vars dotter heter Timeja. Det är också fint!

• Emmi08

vet en som heter Timjan =P som kryddan =P

• tacky

FINT!

min heter madison. ovanligt här, men vanligare där

• PBCB

Stavningen Timia kanske passar bättre i USA? :)

• Wagram

Med stavningen Timia blir uttalet Ti-mi-a pa svenska...i sa fall ar stavningen Timya battre, men det ar ganska fult!

• galengalen

Om man gillar timjan och inte har något emot sammankopplingen till det är det fint. På franska blir det kanske lite underligt att uttala (täämscha?) På engelska låter det lite som ninja (timmDJa), och på svenska skulle jag helt ärligt undra om hon var halvfinska (tycker namnet klingar lite som tilja och andra liknanade finska namn). Brutal ärlighet efterfrågades, sorry..(vill tillägg att timjan är min favvokrydda, så inget ont menat )

• Wagram

galengalen: Jag uppskattar arlighet!
    Fast Timja KAN uttalas ungefar likadant pa alla tre spraken, aven om stavningen sager nagot annat.

• linhen

Känner två hundar som heter så... Noll människor.

Svar på tråden Namnet Timja?