• Bengalan

ny 3G-telefon,nokia N95, och "gammalt" dijuiceabonnemang?? Funkar ej....

Jaha, igår gjorde jag en rätt stor investering i telefonen n95 och är skitnöjd med kameran, men ringa går inte messa går inte. Har inte kunnat sätta mig in i allt men vad jag än ska göra så säger den "telefonen är offline". Hur får jag den online då??
    vet liksom inte vad jag ska göra.
    På dijuice hemsida så står det hur man kan göra alla inställningar för Wap och GPRS men inget wlan som jag hittar i min telefon.
    snälla är det nån som vet? Måste jag ha ett nytt abonnemang eller? tacksam för all hjälp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 17:22
    En liten tilläggsfråga: har på alla sätt (IR och bluetooth)försökt kopiera över iformationen på simkortet, dvs alla telefonnummer... Men det går inte ! Den godkänner inte k 750i...Är det sant att jag måste skriva in alla nummer för hand eller?? Nån som vet?

• Svar på tråden ny 3G-telefon,nokia N95, och "gammalt" dijuiceabonnemang?? Funkar ej....
  • Jesster

Du kanske bara behöver ett nytt SIM-kort. Ring kundtjänst

♥ v.23 ♥
  • Disis

du behöver ett SIM-kort som är kompatibelt med 3gluren.... alltså ett 3g-anpassat sim-kort... ring kundtjänst

• God Is A Girl

Är mobilen bunden till något annat än djuice?

• Zemcia

alternativen ovan, eller så går du in på inställningar och stänger av 3g funktionen och sätter den på gsm istället.

min sambo köpte sin i förra veckan och hade samma problem tills han upptäckte det med inställningarna.

Men ring och beställ ett 3g kort också för det drar mindre batteri och så kan du ringa videosamtal.

• Bengalan

Tack ska genast testa att ställa om till GSM o sen beställa nytt kort!!

• Myten

Eller så stänger du helt enkelt av Off Line-läget genom att trycka ett "normalt" tryck på av- och på-knappen och sedan välja profil "Normal".

Om du inte har ett 3G-kort så är det bra att beställa ett nytt sim-kort från Djuice med.

• Myten

Puffar?

Det betyder att inget av ovanstående har hjälpt dig?

Jag är helt säker på mitt förslag om att byta profil till normal. Det har hjälpt ett stort antal kunder som har fått samma problem som du.

• Bengalan

Myten: Oj, missförstånd.... Nä jag har lagt till en liten tilläggskommentar uppe i TS ang att få över telnummrena till nya telefonen. Det andra jag frågade om funkar fint.

• Myten

Okej!

Som svar på din andra fråga så finns det ett par lösningar.

Via IR eller bluetooth så kan du tyvärr bara skicka dem en och en. Att skicka alla fungerar bara mellan Sony Ericsson.

Du kan välja att kopiera in alla från telefonens minne till sim-kortet och sedan flytta över det till den nya telefonen. Det går nog snabbast.

Tredje lösningen är att du kopplar K750:n till datorn, synkroniserar in telefonboken i Outlook via SE:s mjukvara. Sedan installerar du Nokias mjukvara och synkroniserar från Outlook till den nya telefonen.

Fjärde lösningen är att du skriver in alla på nytt.

• Bengalan

Jag hade redan alla nummer lagrade på simkortet och bara jag kollade i maualen till telefonen var det inte så svårt...Så nu har sim nummer blivit kontakter. Tack ändå.

Svar på tråden ny 3G-telefon,nokia N95, och "gammalt" dijuiceabonnemang?? Funkar ej....