• BimBim o Knorrans Mamma

Vart hittar jag en KINGSIZE säng???

Nån som vet?
    Vi har en 180x200cm säng.
    Continentalsäng eller vad det heter.
    Vill INTE ha en skarv så kan inte köpa 2 st 110 sängar eller nåt för det finns inte så stora bäddmadrasser ändå där jag letat.
    Är ute efter en säng som är ca 220 cm bred.
    Längd räcker med 200 cm dock.
    Nån som har nåt tips.
    Och helst inga SVINDYRA nu då.
    Typ IKEA, Jysk mfl har inga iaf.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vart hittar jag en KINGSIZE säng???
  • Tilcha

Men ikea har sängar som är 200cm breda å 220cm lång. Då kan ni ju ställa den på tvären. hihi =>

Nä förresten, de har nog bara 90cm breda som går att beställa i 220cm långa. =/

• Miffomorsan

Vissa tillverkare har så att man kan beställa i säng i den storlek man önskar. Här kan du tex få de flesta modeller tillverkade efter egna mått: www.ana.se/
    Sedan är det väl bara en kostnadsfråga, kan tänka mig att det kostar en slant extra att välja mått som inte är standard.

Tilcha skrev 2008-03-21 23:27:44 följande:
    Men ikea har sängar som är 200cm breda å 220cm lång. Då kan ni ju ställa den på tvären. hihi =>Nä förresten, de har nog bara 90cm breda som går att beställa i 220cm långa. =/
    Nä deras bredaste var 180 när jag frågade
    Miffomorsan skrev 2008-03-21 23:34:57 följande:
    Vissa tillverkare har så att man kan beställa i säng i den storlek man önskar. Här kan du tex få de flesta modeller tillverkade efter egna mått: www.ana.se/ Sedan är det väl bara en kostnadsfråga, kan tänka mig att det kostar en slant extra att välja mått som inte är standard.
    Ok. Tack. Ska kolla
    Jo det är väl det. De blir väl svindyra

Inga mer tips??

Svar på tråden Vart hittar jag en KINGSIZE säng???