• phridan

Vill ha tips på RIKTIGT salta lakritsgodisar!!

Hej.
    Förmodligen helt fel att lägga detta under "hälsa och kost"...

Jag har alltid älskat salta godisar...
    Tycker dock nu inte att någon är salt nog!!

Jag äter gärna:
    *Turkisk peppar
    *salta hårda döskallar
    *Salta hårda godisar överlag...

Tänkte nu kolla med er... vet ni någon godis som är ännu saltare ! Alltså tokigt salt..

Tyvärr så har många salta godisar en förmåga att rätt snart tappa saltheten, och istället över gå till mild salt...

Hoppas på svar =)

//Saltmonstret

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-25 14:21

25/3-08
    VI VET ATT MAN INTE SKA ÄTA FÖR MKT SALTLATKRITS NÄR MAN ÄR GRAVID (skall man inte göra annars heller)

Så. bort med moralpredikan, och hit med salta tips istället =)

• Svar på tråden Vill ha tips på RIKTIGT salta lakritsgodisar!!
  • Snurre Sprätt

Puffar oxå på. Älskar salt men tycker att det salta har blivit mycket mindre än när man var barn.

• kärålajn

Kunde inte undgå att se att du är gravid.. kom ihåg att man inte ska äta för mkt lakrits per dag när man väntar, inte bra för bebisen. ;)

ღ Nu vet vi vem som gömmer sig därinne... 080323 ღ
  • Livshlädje

Jag var helt tokigt sugen på saltlakrits när jag var gravid och luskammade varenda butik på flera mils radie - men dte finns inte riktigt salt lakrits längre, det rä tragiskt, men sant..

• La Lola
    kärålajn skrev 2008-03-21 22:41:23 följande:
    Kunde inte undgå att se att du är gravid.. kom ihåg att man inte ska äta för mkt lakrits per dag när man väntar, inte bra för bebisen. ;)
    Det ska man inte göra som ogravid heller.
    //Gordon Ramsay är min idol
  • phridan

Jag vet att man inte skall äta lakrits..
    Men om man inte äter mer än 50gram/dag, så är det ingen fara =)

• phridan

Djungelvrål funkar, men samma sak med dem som allt för många andra sorter... jättesalta från start, men tappar snabbt det goda.. =(

• La Lola

Såna där Avloppsrör då?
    Har för mig att de är gröna....

//Gordon Ramsay är min idol
  • phridan

När jag gick i 7-8:an på högstadiet så fick vi under en Kemilektion smaka på ett vitt pulver, sjuuuult salt !

Hade en tanke på att sno hela burken, men lät blir (ångrar mig nu!)

=)

• Livshlädje

OT: Jag funderade på om inte mitt lakritsbegär när jag var gravid var en form av självmedicinering - jag var nämligen ganska förstoppad och lakrits är ju laxerande.. Om du skulle råka ha samma problem tipsar jag om häslokosten o små tuggtabletter som heter "frukt o fibrer"..

Svar på tråden Vill ha tips på RIKTIGT salta lakritsgodisar!!