• phridan

Vill ha tips på RIKTIGT salta lakritsgodisar!!

Hej.
    Förmodligen helt fel att lägga detta under "hälsa och kost"...

Jag har alltid älskat salta godisar...
    Tycker dock nu inte att någon är salt nog!!

Jag äter gärna:
    *Turkisk peppar
    *salta hårda döskallar
    *Salta hårda godisar överlag...

Tänkte nu kolla med er... vet ni någon godis som är ännu saltare ! Alltså tokigt salt..

Tyvärr så har många salta godisar en förmåga att rätt snart tappa saltheten, och istället över gå till mild salt...

Hoppas på svar =)

//Saltmonstret

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-25 14:21

25/3-08
    VI VET ATT MAN INTE SKA ÄTA FÖR MKT SALTLATKRITS NÄR MAN ÄR GRAVID (skall man inte göra annars heller)

Så. bort med moralpredikan, och hit med salta tips istället =)

• Svar på tråden Vill ha tips på RIKTIGT salta lakritsgodisar!!
  • snutti

Åh då de avloppsrören, de finns väl inte längre ens... Saknar dem...

Åh malacos salta balkar...yummie

Åh karamellkungen har någe salta bumlingar som är liksom salmiak, ni vet det där brunaktiga som oftast är så snålt på godisarna, som på salta grpdor, men det är massa sånt på bumlingarna.

Åh salta pengar,det är väl hur gott som helst.

Men som ni efterlyser jag ännu saltare lakrits, döskallarna är goa, men jag äter bara det salta, resten spottar jag ut.

Ska köpa hockeypulver...

Som föregående dtalare sagt, det är nog mer som ett rdi med lakrits, som bör överskridas

Älskar denna tråd men hatar den också för jag blir ju mer sugen nu då jag ätit upp allt salt hemma...

• 3tjejer

Vilken hemsk tråd för en stackars utlandssvensk. Sitter här i Skottland där man på sin höjd kan hitta sötlakris om man inte kör nån timme till IKEA och handlar salta fiskar. Tur att min syster precis varit här med en jättepåse full med salta godisar :)

• Ellani

NeaVida: Jag köpte mina på ICA, ska rusa dit i morrn och se hur många jag får tag på =)
    Jag har skickat till USA så det e nog inte olagligare att skicka ett gäng till dig ;)

Ett annat bra tips på salta godisar är Haribos skippermix. Den innehåller 5-7 olika sorters mjuka salta godisar, de saltaste är björnarna, men alla är jättegoda och salta. Brukar finnas i STORA påsar så de räcker ett tag =)

• Y1va

Jättesalt tycker jag är gott. Från konfekta. Vet inte om jag tycker att de är så jättesalta som namnet anger, men goda är de. :D

• Luna10
    Svar på #51
    Jaaa! Kryptoniter är bara sååå goda nu...
    Äter nog 2-3 påsar/vecka, men försöker ransonera lite...
  • Familjen Pälsboll

avloppsrören finns! (om vi snackar om de gröna rörliknande godisarna med svart streck och lakritspulver innuti)
    hade letat i flera år och gett upp hoppet, då de är på min top tre lista över godaste godiset, men de finns faktiskt lite här och var! köper upp mig på nått kilo när jag väl hittar det ;)
    En annan, liknande favorit är snusmumriken, rosa hård sak med lakritspulver i, inte lika sällsynta dock.

däremot de romb-formade platta lakritsarna i tablettask (se inlägg 43) salmiak eler sol (fanns även i små små platspåsar och i pyttesmå runda burkar med färgat lock i vissa närbutiker förr) de saknar jag otroligt mycket!
    Någon som sett till dom??

• Familjen Pälsboll

Menar du pingvinlakritset som är små runda, med platt botten i en burk med vitt lock man köper på taxfree båtarna? De finns iaf fortfarande där, köpte en burk såna för ett par veckor sen samt ett helt STORT rör med salmiak (alltså salmiak i rött och svart rör, små platta runda som är typ som ihoppressat hockeypulver), det var 10 vanliga salmiakrör i det stora röret. mums!

sen kan man ju lätt bli fattig om man besöker pressbyrån och köper s-märken, både vanliga och de som är mer som skummgummi. jisses vad jag blev sugen nu.
    tur att man har travelpack (även det från taxfreen) djungelvrål bredvid sig ;)

nyttigen skrev 2008-03-25 10:36:22 följande:
    Jag älskar också salt lakrits (lakrits öht ), men vill bara påpeka att för mycket lakrits inte är bra. Och speciellt inte alt då saltet binder vatten i kroppen Så, nu när jag fått sagt det vill jag bara påpeka att jag tackar för tips om var jag kan få tag på Pingvinlakrits och Salmiak som jag letat så länge efter
  • TheRoses

ja det är det och dom är så supergoda

La Lola skrev 2008-03-21 22:45:24 följande:

Såna där Avloppsrör då? Har för mig att de är gröna....
  • TheRoses

hej frida det finns här i gävle som har såna =)

1982Frida skrev 2008-03-21 22:48:34 följande:
    La Lola: Menar du rör som är gröna och lite svarta?Som är både sur och jättesalta!!Jag har efterlyst sånna i Sundsvall, fanns på en butik förrut, men dem har slutat..Jag har ringt flera godisleverantörer.. men ingen fattar vad jag menar!!!Om det är samma du menar, så är det sjuuuukt goda :)
Svar på tråden Vill ha tips på RIKTIGT salta lakritsgodisar!!