• mette

*Jag gjorde min andra insem i går.

Jag gjorde min andra insem i går. Efteråt så sa läkaren att hon tycker att vi ska gå på ivf om det inte har tagit sig denna gång.
    Eftersom vi nu betalar allt själva så hade vi tänkt prova insem lite fler gånnger då ivf är så dyrt.
    Men som oförklarligt barnlös, hur många gånger ska man ge insemination? Kan det vara så att om det inte funkar första eller andra gången så är det meningslöst att fortsätta?
    Hur många försök ger ni det?

• Svar på tråden *Jag gjorde min andra insem i går.
  • Moomi

Min gyn sa att vi skulle försöka max 3 gånger innan vi gick över till IVF. Lyckades dock på första försöket. Vi gick oxå privat.

• rainbowgirl

Hej Mette, jag har svarat i din gästbok.

• luren

hej.. Vi provade bara en gång, läkaren ville gå vidare.. Men vi betalar inte själva..

• Mrs J

3 försök. Vi har gjort två som misslyckats och jag har reagerat med cystor efter varje Pergobehandling vilket gjort att de tre försöken sammanlagt kommer att ta ca 6 månader. Jag vill därför inte ge det mer än tre försök, känns som vi bara slösar tid med detta. Vi är också oförklarligt barnlösa.

• guldplutt

Där jag bor (Malmö) måste man numera göra 3 försök innan man får IVF av landstinget. Om det inte finns någon särskil anledning som gör att det är helt meningslöst, förstås.

• kaffelisa

Hej! Upp till 7:e/8:e försöket med insem. har man ökad chans att få till en graviditet (www.ivfctrstl.org/ai-factors.htm) Därefter planar kurvan ut... Min doktor har sagt att vi försöker max 3-4 cykler med insem däremot, men alla säger så olika... Lycka till, hur som helst!

• kaffelisa

Hej! Upp till 7:e/8:e försöket med insem. har man ökad chans att få till en graviditet (www.ivfctrstl.org/ai-factors.htm) Därefter planar kurvan ut... Min doktor har sagt att vi försöker max 3-4 cykler med insem däremot, men alla säger så olika... Lycka till, hur som helst!

• mette

Tack!
    Kaffelisa det var ju lite positivt att läsa den länken. Känner att jag kanske borde ge det ett tredje försök om dettta inte funkat! Vi ska ju tillhöra den gruppen då som insem ger bra resultat på, inga fel hittade, sperma i toppform, men i insem tråden här är det ju för tusan just oförklarligt barnlösa som har sämst resultat!?

Svar på tråden *Jag gjorde min andra insem i går.