• Tinzi

Vakna av näsblod...

Bara undrar om någon annan vaknat av kraftigt näsblod någon gång?

Vaknade nu nyss av blod i hela munnen, och av att det bokstavligt talat bara rann över mig.

Har aldrig näsblod annars, och blev lite orolig varför jag fick ett sånt jättenäsblod i sömnen.

Vad beror sånt på...
    Kan det vara trötthet/dålig kost på senaste.....alltså överansträngning kanske?

• Svar på tråden Vakna av näsblod...
  • Queequeg

Jag kan vakna av det rätt ofta, nu är det inget konstigt att jag får det då jag har en trombocytdefket och blodet inte koagulerar sig.
    Jag får det nog lättast när jag har väldigt, väldigt lågt järnvärde.
    Blodkärlen i näsan är rätt känsliga och kan lätt gå sönder och blöda rätt rejält, i sömnen kanske du lite väl häftigt dragit in luft det kan räcka att blodkärlen brister. Näsblod brukar inte vara farligt.

• Chrizzie

Jag vaknade, precis som du, för många år sedan av att kudden var helt indränkt i blod och det bara rann ur näsan. Jag pluggade på annan ort och var väldigt pressad och orolig. Ringde hem till päronen mitt i natten och störtbölade!!!! Efter det fick jag näsblod ett par gånger till, hade aldrig haft näsblod tidigare. Började ta det lugnare, flyttade "hem" och då försvann det lika plötsligt som det kommit! Jag tycker inte du ska oroa dig utan fundera lite på din situation just nu. Jag insåg inte förens efteråt hur jäkla dåligt jag mådde under min näsblodsperiod.. Lycka till!

Svar på tråden Vakna av näsblod...