• Amigos

Bra "milda" recept under amning.

Skulle behöva lite tips på bra recept på mat som är "milda" för bebisens mage.

Har en liten 2 månaders flicka som är fisig och jag antar att det beror på vad jag äter.
    Sambon och jag gillar kryddstark mat och har lite svårt att komma på maträtter som är skonsamma för magen.

Har försökt luska ut vad hon reagerar på men blir inte klok på det...känner mig så skyldig när hon är gasig.

• Svar på tråden Bra "milda" recept under amning.
  • LinnV

Lina blev gasig när jag åt sånt med mjölk i. kanske kan bero på det?

• Blindness

Kyckling och ris ska ju vara skonsamt för magen men inget att leva på enbart ju... men ett tips iallafall

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Amigos

Ja kyckling och ris är ju bra. Är det inte så att kokt mat i allmänhet är mildare mot magen? Som kokt torsk och potatis.

Har försökt att låta bli produkter med mjölk i men inte märkt någon förbättring.

Har i ett par veckors tid skrivit upp precis allt jag stoppat i min mun för att kunna se ett mönster...men det går inte så antagligen så reagerar hon på flera saker.

• mickii

min dotter blev väldigt gasig (20 pruttar om dagen typ)av att jag drack läsk och åt ganska fet mat (tex pizza) nu när jag lagt om kosten helt och aldrig dricker läsk och äter nyttigt fiseR/pruttar hon aldrig! och hon öker mkt bättre i vikt

• Hallonpaj

Ofta blir barnen gasiga i magen av för mycket förmjölk. Särskilt om man har mycket mjölk eller kraftig utdrivningsreflex. Det kan även göra att bajset blir grönt.

Om du tror att det kan bero på det så kan du prova att ge samma bröst två gånger i rad, för att barnet ska få i sig mer av den feta eftermjölken och mindre förmjölk.

• Amigos

Hennes bajs är inte grönt så jag tror inte på för mycket med bröstmjölk.

Läsk dricker jag en del, men har försökt att välja juice, vatten eller saft på senare tid. Läsk som är så gott. Mjölk låter jag helt bli.

Svar på tråden Bra "milda" recept under amning.