• Omorfia

Skänka kläder till Myrorna?

Har rensat ut våra garderober här hemma och har en massa kläder vi skulle vilja bli av med och tänkte skänka dem till Myrorna.

Hur ska man packetera kläderna när man lägger dem i Myrornas insamlingsbehållare? De skriver så här på hemsidan "Dessutom är vi mycket tacksamma om ni tänker på att packa gåvorna ordentligt." Men inget om HUR de vill att sakerna ska packas.

Hjälp någon?

• Svar på tråden Skänka kläder till Myrorna?
  • blommanigbg

ihopknuten plastpåse fungerar bra..

• Misskrokodil

Tror dom vill ha dom i ordentligt knutna plastkassar....

• Omorfia

Det var snabba puckar!

Då är det bara att sätta igång då, tack för era svar och Glad Påsk

• Fru O Mamma Kokkonen

Underbart med folk som skänker kläder till myrorna.. Jag och min sambo är helt överrens om en sak, att vi kommer att köpa kläder till våra barn på myrorna, iaf när de är jättesmå. Men även när de blir större (men då är det ju lite viktigare med modet - vill inte att barnen blir mobbade). Men det finns så mycket fint på myrorna. Så billigt. Kommer till användning igen. Jag kommer inte vara rik när jag är föräldrarledig, så det gynnar mig, sen så går det till välgörande ändamål. Barnen växer ändå ur kläderna ganska fort. Var bara tvungen att skriva det.

Duktigt av dig TS, Omorfia.

• Omorfia

Tack! Jag gillar Myrornas koncept, både second hand-delen och att de håller folk i arbete. Jag hade själv tänkt att köpa begagnade kläder till bebisen, men har blivit överöst av mina syskonbarns kläder som de vuxit ur..

• Fru O Mamma Kokkonen

Det vore intressant om vi kunde hålla tråden igång genom att se hur många som skänker och köper kläder ifrån myrorna om du också tycker det är intressant förståss. Vill absolut inte ta över din tråd.
    Ja, personalen utför ju ett ideellt arbete, det är ju underbart att de har något att göra.
    Samt barnvagnarna är ju oftast också hur fina som helst, vi såg en för 225:- en kombivagn med alla tillbehör, en EmmaLjunga, älsklingen tjuvkikade på den först, sen när vi kom ut från affärn så frågade han om den var bra.. å jag blev så generad att han hade tittat på den, den var jättefin.

Omorfia skrev 2008-03-22 17:47:01 följande:
    Tack! Jag gillar Myrornas koncept, både second hand-delen och att de håller folk i arbete. Jag hade själv tänkt att köpa begagnade kläder till bebisen, men har blivit överöst av mina syskonbarns kläder som de vuxit ur..
  • magganos

Jag har arbetat på Röda Korsets Kupan en period och vi sade alltid till våra kunder som frågade hur de skulle lämna sina kläder att de skulle paketera dem i lådor. Kläderna och skorna ska vara hela och rena och inte vara rensade på knappar och skosnören. Det kostar alldeles för mycket för organisationen att köpa till knappar o dyl, så tänk på det.

• Kristin24

Vi har inte myrorna här *snyft*
    Har tänkt skänka dom till hjälpsändningar till fattiga länder.

Go och glad Kexchoklad
  • Mamma till bröderna bus

en annan bra sak man kan göra, är att ge kläder, och även möbler till kvinnojouren, det finns ju en del kvinnor med barn (även utan barn) som har behövt lämna allt..

• Jennjen

Fast de som jobbar på myrorna jobbar inte ideellt, de är vanligt handelsavtal som gäller (har jobbat där i 3år)

Dock har de mycket arbetsträning, språkträning...och samhällstjänstare. Många går även på lönebidrag.

Svar på tråden Skänka kläder till Myrorna?