• Amira

Trappmaskin

Någon som testat en trapp/tramp/steppmaskin?

• Svar på tråden Trappmaskin
  • Johanengström

Japp! Fyfan, riktigt bra trääning men ack så jobbigt!! Första gången klarade jag knappt 10minuter. Idag efter nästa 1 års regelbunden träning så kanske 20-30minuter och då blir jag ritkigt trött o orkar knappt röra mig efteråt! =)

Är du motiverad så är det en riktigt bra träningsmaskin!

• its nice to be hated

ja jag äger en liten en

AC/DC - Up To My Neck In You
  • Amira
    Johanengström skrev 2008-03-22 18:52:54 följande:
    Japp! Fyfan, riktigt bra trääning men ack så jobbigt!! Första gången klarade jag knappt 10minuter. Idag efter nästa 1 års regelbunden träning så kanske 20-30minuter och då blir jag ritkigt trött o orkar knappt röra mig efteråt! =)Är du motiverad så är det en riktigt bra träningsmaskin!
    Låter ju toppen :D Hur ofta tränar du? Får man snyggare ben och rumpa? =P Tänkte köpa en i morgon...
  • Johanengström

Knappt något nu för tiden, förr när man var på G och skulle ner några kilo. Äger ingen utan finns på gymmet. Du får ju synligare vader och rumpan blir något fastare dock måste du visa en jäkla tålamod.. För mig hände inget.. utan efter kanske 11 veckor ? Så började jag märka på vader och rumpan lite.

Kör ungefär 15min om du orkar dagligen på lägsta sedan maxa efter några veckor o kör 10minuter varje dag.

• Johanengström

Värt att säga, för kaloriförbruk är det än jäkla bra maskin som bränner som bara den. Om jag inte är ute och cyklar så med 30minuter, medel nivå så förbrukar du 617 Kalorier. Helt okej men som tidigare nämnt mycket jobbigt.

• userName
    Amira skrev 2008-03-22 18:50:05 följande:
    Någon som testat en trapp/tramp/steppmaskin?
    Hej!
    Jag har en Thigh Trainer med tillhörande gummiband för att träna armarna.
    www.tvshop.com/SE/products/4304/8806
    (man kan hitta den till betydligt lägre pris än det tv-shop vill ha)
    Jag tycker att den är helt suverän, då det inte bara är en upp&ner-rörelse utan även lite i sidled. Japp, jag är kär i min lilla maskin
    Lycka till med ditt inköp!
  • Amira
    userName skrev 2008-03-22 23:37:11 följande:
    Hej! Jag har en Thigh Trainer med tillhörande gummiband för att träna armarna. www.tvshop.com/SE/products/4304/8806 kan hitta den till betydligt lägre pris än det tv-shop vill ha)Jag tycker att den är helt suverän, då det inte bara är en upp&ner-rörelse utan även lite i sidled. Japp, jag är kär i min lilla maskin Lycka till med ditt inköp!
    Hej! Den verkar bra som du har men kanske snäppet för dyr. Vill försöka hitta en BRA för max 1000, helst under. Jag tänkte slå till på denna: www.stadium.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/sv_SE/-/SEC/ViewProductDetail-Start;pgid=8M3KeZiTqPOR00UzyVa4E2lR0000tTZkDI1y
    Skall tydligen också gå lite i sidled, som jag fattat det.
    Kul att höra en till som är nöjd med sin maskin =)
  • mababy

Trappmaskinen is the shit. Jag brukar ha den som uppvärmning. Kör då 30 -40 min på högsta nivå. Brukar köra en minut ganska enkel varje 5 min. Därefter spinning 45 min. Jag lovar på heder och samvete att vikten blir fin och kroppen finare :)
    Vill man gå ner i vikt så handlar det att träna hårt tyvärr. Inga jävla promenader. Ät bra, ät fett och kolhydrater. Men träna för Guds skull hårt också :)

• Johanengström
    mababy skrev 2008-03-23 21:21:50 följande:
    Trappmaskinen is the shit. Jag brukar ha den som uppvärmning. Kör då 30 -40 min på högsta nivå. Brukar köra en minut ganska enkel varje 5 min. Därefter spinning 45 min. Jag lovar på heder och samvete att vikten blir fin och kroppen finare :)Vill man gå ner i vikt så handlar det att träna hårt tyvärr. Inga jävla promenader. Ät bra, ät fett och kolhydrater. Men träna för Guds skull hårt också :)
    :O Jäkla så stark du måste vara!! 40 minuter på högsta nivån? Du är definitivt starkare än mig alltså! Väger runt 75kilo, ganska stark o har hyfsat synliga muskler. Imponerade alltså att du klara så länge då måste du förbruka uppemot 1000kalorier på det du. Själv brukar jag köra 20-30minuter o är ganska slut efteråt..

Har du mycket muskler? Tuppen upp för dig! =)
  • mababy
    Johanengström skrev 2008-03-23 22:47:28 följande:
    :O Jäkla så stark du måste vara!! 40 minuter på högsta nivån? Du är definitivt starkare än mig alltså! Väger runt 75kilo, ganska stark o har hyfsat synliga muskler. Imponerade alltså att du klara så länge då måste du förbruka uppemot 1000kalorier på det du. Själv brukar jag köra 20-30minuter o är ganska slut efteråt..Har du mycket muskler? Tuppen upp för dig! =)
    Jag har iaf. kört med detta ett bra tag nu. Ca 1,5 år. 4 - 5 gånger i veckan. I början var det ett helvete och jag avskydde det. Nu brukar jag kombinera 25 min trappmaskin och 15 min snabb löpning på bandet. Och visst ger det resultat.
    Vikten spelar nog inte så stor roll - utan hur tränat kroppen är och hur ofta man tränar den :)
  • mababy
    Johanengström skrev 2008-03-23 22:47:28 följande:
    :O Jäkla så stark du måste vara!! 40 minuter på högsta nivån? Du är definitivt starkare än mig alltså! Väger runt 75kilo, ganska stark o har hyfsat synliga muskler. Imponerade alltså att du klara så länge då måste du förbruka uppemot 1000kalorier på det du. Själv brukar jag köra 20-30minuter o är ganska slut efteråt..Har du mycket muskler? Tuppen upp för dig! =)
    Ja på 40 min blir det ca 1050 cal.
  • Canon81

jag köpte min på jula.... blir riktigt trött av att gå på den..

• Johanengström
    mababy skrev 2008-03-24 09:12:53 följande:
    Ja på 40 min blir det ca 1050 cal.
    Ur Kalori vinkel är det en MYCKET bra maskin. Annars är ju du riktigt bra tränad. Gratulerar! =)
  • andy2204

Jag kör på trappmaskin varje, eller varannan kväll 40-50 min. Det ger verkligen resultat! Har den framför tv'n och det går jättesnabbt att träna till ett bra program och känns härligt efteråt! Mvh!

• mababy
    andy2204 skrev 2008-03-24 15:30:46 följande:
    Jag kör på trappmaskin varje, eller varannan kväll 40-50 min. Det ger verkligen resultat! Har den framför tv'n och det går jättesnabbt att träna till ett bra program och känns härligt efteråt! Mvh!
    Ja det ger verkligen resultat. dock ska man nog köra lite mindre och lägga till rodmaskin eller löpning också... så får man tränat hela kroppen :)
Svar på tråden Trappmaskin