Bok för två-åring om att få syskon
Hej!
Har varit på jakt länge nu efter en bra bok att läsa för min snart två-åriga dotter som ska bli storasyster i maj, men det verkar svårt. Jag hoppas att jag kan få tips av er här.
Hej!
Har varit på jakt länge nu efter en bra bok att läsa för min snart två-åriga dotter som ska bli storasyster i maj, men det verkar svårt. Jag hoppas att jag kan få tips av er här.
haha jag kommer ihåg någon liknande bok då jag var liten filip frågar tror jag den hette.. vet inte om den handlar om just att bli syskon men...
En bra och charmig bok för just små barn som blir storasyskon är "lille storebror". Kommer tyvärr inte ihåg författaren. Var alldeles lagom avancerad för vår son som var knappt två när lillebror kom.
Jag kan rekomendera "Busiga Bebben" böckerna. Bok 1 är en mysig versbok där blivande storebror Jakob fantiserar om hur Bebben har det inne i mammas mage. Det finns flikar att lyfta på så att man kan se vad Bebben gör
I nästkommande böcker följer man Bebben när hon växer upp och hur Jakob tycker att det är att ha en lillasyster.
Perfekt både innan bebis kommer och när bebis har kommit ut.
Min dotter blir två år i April och hon älskar de böckerna
Emma och lillebror!
jamen Benny! Min 2-åring och vi bara älskar den.
Ska köpa busiga bebben böckerna för jag har blivit rekomenderad dem av flera.
Har även blivit tipsad om "rut, knut och tjut" (tror jag den hette)
Hej lillebror av Elisabet Broomé är en jättefin bok som vår dotter gillat.
min dotter fick en bok av farmor som heter "jag vill oxå ha ett syskon" har för mig att jag ahde den när jag var lite..hitatr den inte nu i all hennes röra..så jag vet inte författaren..
Det finns inte måga sådan lyckade böcker men som åvan. Jamen benny (vi var på tetern åxå :)men det var när llla syrrran var född :) jag letade syskon böcker i födärvet när mellan sonen skulle komma, men upptäckte att det var mycket dåligt på denna frånt!
sånger i sångskatter och teater för det har hälpt mig mycket :) lycka till!
första barnet 03 andra barnet o6 tredje barnet 07.
Hej och tack för bra tips! Ska genast söka upp dem och göra en beställning på bokus!
Fråga biblioteket!
www.fragabiblioteket.se/
Bibliotekarier från både folk- och forskningsbibliotek över hela landet hjälper dig att hitta bra informationskällor, tipsar om litteratur och webbsidor och ger vägledning.
reblan: Jaha, men vad bra!
Det finns böcker om en lite Klara och en av dom handlar just om när hon ska få en lillebror. Sen finns det fler böcker om när hon tar hand om lillebror.
Minns dock inte namnet på författaren...jag har lånat dom på biblioteket. Svensk författare är det iaf! Jättebra tycker jag själv, korta och konsisa (men hur stavar man det?! )