• Knodd3

Dagis och styvpappa och rättigheter

Vi lever i ett förhållande jag har med 2 barn, och vi har fått 1 tillsammans.
    Nu är det så att sambon jobbar borta mån-tors och är hemma fredagar.
    Vårt gemensamma barn ska vara hemma med honom då, och dagis/kommun vill att även killarna ska vara hemma då. Hur är det med regler och så om detta??

Kan de vara på dagis ändå?? Eller måste de vara hemma? Är det olika från kommun till kommun??

• Svar på tråden Dagis och styvpappa och rättigheter
  • Knodd3

Nu är det så att min sambo känner att han ej orkar hålla ordning på 3 barn. Och därför är det så att jag då heller tycker att de är på dagis. Tids nog så kommer de att vara hemma. Men vi får ta en dag i taget.
    Tack Lyckogrisen

• Knodd3

Förskolan är så mkt mera än bara "barnförvaring" idag - det ska vara en pedagogisk verksamhet med mål för hela barngruppen. Har man ett barn som är lite äldre kan det vara ett rent straff att "måsta" vara hemma med pappa och nybebis inte alls lika roligt som att vara med kompisarna på förskolan och stimulansen som ges där.

Jo som det är på detta som är ett koperativ (ursäkta om stavning ej stämmer) så är de ute mycket hela tiden och är i skogen. Och grabbarna älskar det. Så de tycker det är jättetråkigt när de är hemma och de andra går ut och inte vi.

Svar på tråden Dagis och styvpappa och rättigheter