• Grace Jobe

Bidra med ditt bästa husmorstips!

Jag tycker det är jätte kul med gammla hederliga hushållsknep. Finns så mycket bra tips. Istället för att köpa dyra krämer och rengöringsmedel.

Bidra med ditt tips..

Jag börjar

Mot bananflugor:
    Vatten
    Vinäger
    Diskmedel
    Blanda i ett glas och låt stå ett dygn, flugorna dras till vattnet och drunknar

• Svar på tråden Bidra med ditt bästa husmorstips!
  • Nyfiken gul

Få rent en duschhörna eller ett badkar från kalk och andra avlagringar.

Skär itu citroner o skrubba med, skölj av med hett vatten!

Smutsig spis? På med bakpulver och häll över en skvätt ättika - låt bubbla klart - torka sedan av med hetvatten o trasa!

• Kakan83

Skåpsluckor som inte går ända upp i taket i köket? Torka av och lägg sedan dit plastfolie. Nästa gång du städar är det bara att byta folien. Snabbt och lätt!

• isisisis
    Kakan83 skrev 2008-03-23 12:41:56 följande:
    Skåpsluckor som inte går ända upp i taket i köket? Torka av och lägg sedan dit plastfolie. Nästa gång du städar är det bara att byta folien. Snabbt och lätt!
    Det var ju himla bra!

Tag bort fula missfärgningar i toaletten med ett mjukt rakblad som du tejpat kanten på ordentligt.
    Häll i klorin eller dyligt över natten.
    Pilla försiktigt.
  • trollmammsis
    Kakan83 skrev 2008-03-23 12:41:56 följande:
    samma sak funkar i ugnen också

ogräs ute mellan stenplattorna??  spara vattnet du kokat ägg, potatis eller grönsaker eler vad du än kokar så häller du ut vattnet på ögräset

lägg i en sked i kastrullen när du kokar ägg, då spricker dom inte

häll i en klick margarin i pastan så kokar det inte över
  • abnocto

Vill bara säga att det där med att lägga folie ovanför köksskåp, det blir billigare att rulla ut hushållspapper coh enklare också skulle jag tro. Fast i ugnen måste det vara folie

• Miss Emelie

Smutsig micro.
    Ta en hav citron. lägg i en skäl vatten. Sätt på micron några minuter, och skiten rinner =)

• trollmammsis
    Miss Emelie skrev 2008-03-23 14:24:03 följande:
    Smutsig micro. Ta en hav citron. lägg i en skäl vatten. Sätt på micron några minuter, och skiten rinner =)
    det behöver jag...lägger man citronen I vattnet??
  • Kakan83

Ha plastfolien i frysen, så är den inte så klibbig och jobbig när man ska använda den.
    (Verkar som jag har hakat upp mig på det här med plastfolie)

• Miss Emelie
    trollmammsis skrev 2008-03-23 14:25:39 följande:
    det behöver jag...lägger man citronen I vattnet??
    japp
Svar på tråden Bidra med ditt bästa husmorstips!