• BF 2008 02 23

Följer filmen 300 den verkliga historien om slaget vid Thermopyle över huvud taget?

Följer filmen 300 den verkliga historien  om slaget vid Thermopyle över huvud taget?

• Svar på tråden Följer filmen 300 den verkliga historien om slaget vid Thermopyle över huvud taget?
  • Krisselina

Ja, det gör den väl? Eller?

Lita alltid på din intuition
  • BF 2008 02 23

Nä? Förutom platsen, eller?

Jag ska göra en jämförelse mellan filmen och vekrlighetens historia och jag fattar inte hur det ska gå till.. vad finns det att jämföra?

• uniMog

jag kan ju inte den verkliga historien men tips på saker du kan titta på är :

namn och nyckelpersoner
    platser
    situationen i sparta/grekland
    material/utrustning
    alliansen som bildade den grekiska armén (den blir dock väldigt lite beskriven i filmen)

Why are vampires always so stupid?
  • sAiLe05

Den verkliga historien... kan ju vara lite svårt att veta, dom som var med då kan ju knappast sitta nu och berätta vad som hände... Skrattande

Vår lilla bäbis är snart storebror...
  • BF 2008 02 23
    Pejgan skrev 2008-03-31 12:40:06 följande:
    jag kan ju inte den verkliga historien men tips på saker du kan titta på är :namn och nyckelpersonerplatsersituationen i sparta/greklandmaterial/utrustning alliansen som bildade den grekiska armén (den blir dock väldigt lite beskriven i filmen)
    ooooh! smart du! jag känner mig dum som inte fattade hehe
  • BF 2008 02 23
    sAiLe05 skrev 2008-03-31 12:45:52 följande:
    Den verkliga historien... kan ju vara lite svårt att veta, dom som var med då kan ju knappast sitta nu och berätta vad som hände...
    så tänkte jag oxå haha..
Svar på tråden Följer filmen 300 den verkliga historien om slaget vid Thermopyle över huvud taget?