• AmMoE

Dålig reklam!?

Det finns ju ganska många

Vilken är er (för tillfället) värsta
    TV-reklam?
    Annonsblad/tidningsreklam?
    Radioreklam?

Min värstingar just nu:
    TV: Alla dessa äckliga fantasigubbar för nagelsvamp, munsår, nästäppa och nu senast fett hår (hårmonster) Är det samma reklamfirma som gjort dessa osmakliga reklamspotar

Annonsblad/tidning: Höll på att baxna när jag såg Hemmabutikernas reklamutskick; Charlotte Perelli gör reklam för städartiklar med röd sammetsklänning och högklackade sandaler med tofsar på

Radioreklam: lyssnar sällan på reklamradio, men mår illa varje gång jag hör klämkäcka amatörsångare....

• Svar på tråden Dålig reklam!?
  • MyFine

Ååå, Merci-choklad reklamen är ju bar för hemsk!!!

• Linda75

Det enda jag kan svara på är
    TV-reklam?

Reklamen för whiskas kattmat, där en kinesk tjej kommer hem med kinesik kattmat, och pojkvännen ska "hjälpa" katten att slippa äta kinesika kattmaten. De förlöjligar ju kineser tycker jag. Jag blir irriterad när denna kommer.

• Husfrun

Jag blir verkligen irriterad över tandkräms-reklamer där det sitter människor och påstår att tandläkaren sägar att det "är bara att byta tandkräm" tror aldrig jag har hört en tandläkare säga så. Tror nog tandläkaren skulle rekommendera ett besök hos en tandhygienist om man hade bakterie beläggningar på tänderna.

• Karolina1979

Ahhhaa, jag skrattar så jag kiknar!!

Jag är precis som hon den där mamman i familjen som avbryter för reklam (bara på femman tror jag): "Nämen reklam?? Men GUD vad spännande!!!" Jag gillar reklam, eller rättare sagt, älskar att hata den och tvärtom... *s*

Alla Toffifee-TV-reklamer som varit gör mig spyfärdig. "Man har så skoj med Toffifee", my ass! Jovisst..! Man blir en perfekt familj som skrattar dagarna igenom, bara man får sig en Toffifee! *uuuurk* (Fast lite rolig är den)

Och Tina Leijonberg har sjunkit till den lägsta nivån i mina ögon efter Vanish-reklamen, pust!!

Jag håller med om Merci-reklamen, pust!

• Karolina1979

Just det, radioreklam.. Länsförsäkringar! Tjejen ska lite halvfalskt sjunga en jingel och så ska en kille rätta henne, den är så lååååång och man blir knäpp!

• Skruttmamma

Ja hu - nagelsvampsreklamen lyckas alltid komma när jag vill fika; brr! Håller med om att Whiskasreklamen är sååå otroligt dålig, tycker de framställer den kinesiska tjejen som att hon är lite vrickad (på slutet tex när hon sitter där och stirrar på katten medan hon vickar huvudet hit & dit)!

Annan hatreklam; all dubbad reklam, all mensskyddsreklam. Börjar ledsna på ICAS nu också trots att den var kul från början, men nu börjar det ta stopp på idéer märker man... Tycker tyvärr att den usla reklamen är betydligt vanligare än den roliga!

• Skruttmamma

Ja jösses, hur kunde jag glömma Tina Leijonberg??!! Hon är för patetisk, tyckte nästan synd om henne (men bara nästan); det var bara för kasst!

• Maria 23

Linda 75: Jag håller med dig, reklamen för Whiskas kattmat är hemsk!
    Och samma gäller för den reklamen om samurajen som köper svenskt strimlat kött.... är det "inne" i reklamvärlden att håna asiater eller?!

• Enslingen

Den där kallsong reklamen för Dressman där det struttar omkring en Brud ! den ä avskyvärd va har on me kallingar att göra???

• Mamma2001

håller med Karolina 1979
    den där mamman på 5:an i pauserna *gaaah* Hon är ju irriterande positiv!!!!!

Sen klarar jag inte av Merci (choklad) reklamen heller

Svar på tråden Dålig reklam!?