• AmMoE

Dålig reklam!?

Det finns ju ganska många

Vilken är er (för tillfället) värsta
    TV-reklam?
    Annonsblad/tidningsreklam?
    Radioreklam?

Min värstingar just nu:
    TV: Alla dessa äckliga fantasigubbar för nagelsvamp, munsår, nästäppa och nu senast fett hår (hårmonster) Är det samma reklamfirma som gjort dessa osmakliga reklamspotar

Annonsblad/tidning: Höll på att baxna när jag såg Hemmabutikernas reklamutskick; Charlotte Perelli gör reklam för städartiklar med röd sammetsklänning och högklackade sandaler med tofsar på

Radioreklam: lyssnar sällan på reklamradio, men mår illa varje gång jag hör klämkäcka amatörsångare....

• Svar på tråden Dålig reklam!?
  • Champagne

Lägger också en röst på Merci-reklamen

och på BUKO-färskost. Med den där vita figuren (Ingvar eller vad han heter) som skär tomater, trollar.. Vad har det med ost att göra???

får högt blodtryck, mjäll och tandlossning av ilska när jag ser den reklamen!

• annca

Toffeefee har man som tur är inte sett på ett tag. *Spyyyy* Likaså de däe hemskt uselt dubbade schampo och skurmedelsreklamerna! Urkas!

Nu är det nog alla dessa "3"-reklamer som liggen i topp på hata-listan.
    (och så lokalt producerad reklam som bara är sååå oproffsigt gjord att man får rysningar... "Ulfvåsa möbler", Coldman, Rimforsa kursgård... suck!)

• Katrin

Jag gilla rinte reklam överhuvud taget.. men dom sämsta är väl i mitt tycke alla onödiga bindreklamer??

Varför inte sätta in "NYTTIGA" reklamer..
    typ nya väg skyltar??? så alla vet vad dom betyder.. fasen inte så lätt alla gånger.. hur får man annars reda på dom som bilist..
    ajja.
    va bara ett exempel, men ett bra sådant

• msblaise

åååhh...hatar mcdonaldsreklamen!
    den puckade killen med mustasch som jag bara vill stryypaaa!!!

min favoritreklam(jag asgarvar varje gång)
    e faktiskt för netviq försäkringar,killen som somnar(jag vet,jag har kass humor,men men)
    har klippt ut en bild på honom från metro bostad som kom i fredags oxå..sitter han på min kyl oxå!*flin*

• Champagne

Katrin!! Det var ett jättebra förslag! (visst finns det lite sånt på anslagstavlan, men den missar man ju hela tiden )

Kan du inte maila tv4 eller nån annan kanal? Det hade ju varit kanonbra!!!

• AmMoE

Eller maila vägverket och andra viktiga instanser, för det är ju företagen som beställer reklamen! TV-kanalerna tar nog in vad som helst, bara de får betalt

• Svinto

Ja, det finns verkligen många superdåliga reklaminslag.
    Många av de ni berättat om har jag inte hört/sett då jag oftast brukar gå en runda/ ändra kanal då jag hör reklam.

En reklam som jag retar mig oerhört på är iallafall Hornbach´s reklam. Mannen kommer in till fru o barn -öppnar munnen o låter som en såg (eller nå´t), Frun öppnar sin mun o låter som en borrmaskin (eller nå´t), ungarna klämmer isönder sin macka (eller vad de nu äter) och låter som något annat verktyg.
    Totalt hjärnsläpp!!! Ska detta vara BRA reklam??

• Konvaljen

Toffifie, garanterat.

Alla blir lyckliga och glada bara man äter en bit choklad!
    Dessutom, lite dubbelbottnat att ungarna ska sluta hoppas på studsmattan och få motion för att käka fet choklad...

• Lilla Linnéa

Grumme tvättsåpa reklamen - den tål jag inte!

• Sandja

Jag hatar Ajax reklamerna.. Där hela familjen står och hjälper till att skura golven och skrattar av glädje.. Haha som att det vore så i verkligheten

• Lilja84

Merci choklad reklam mår jag illa av varje gång jag råkar se ..

Men jag börjar bli ruggigt trött på Zon reklamen ... jag menar om man nu har sånna besvär är det inte dags att faktiskt kanske göra något vettigt istället som att träna upp sina muskler eller ändra hur man rör sig på sin arbetsplats ..

• AmMoE

Hm, den här var länge sen...

Nån som har någon mer "bra" reklam att bidra med

• FriSam

Ååååh,, vad jag haaatar all reklam för Glocalnet!!
    "bla bla, men detta är lägre...."
    Hade på radion igår, första gången på länge (blir så arg på all reklam när man bara vill ha lite musik på), o det va reklam för Glocalnet varje kvart....

• Runguska

Jag recenserade faktiskt brevlådereklam för en liten tid sedan. Ni som är intresserade kan läsa mina recensioner här: www.kulturellt.se/index.php&task=view&id=151&Itemid=47
    Aja, så roligt är det inte, men det var rätt skoj att sitta och hitta små fördelar respektive nakdelar.

När det gäller TV-reklam ogillar jag Imodium eller vad den heter, argh hatar musiken och talet och allt med den.

Svar på tråden Dålig reklam!?