• Frankieflisen

Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?

Undrar ni som äter trombyl eller annat dyl, har det visat sig när ni tagit blodprov att man behöver det eller är det bara en gissning av läkaren? Fick nyss mitt 3:e mf sen oktober. Ska på nån miniutredning om en månad, ingen riktig eftersom vi redan har ett barn som är 1 år och 8 månader.

• Frankieflisen

Dom tyckte väl att våran son inte var så gammal så dom menade att det kunde inte vara nå fel eftersom den graviditeten gick bra. Men jag hoppas verkligen vi får hjälp nu o att dom kollar upp ordentligt. Vill verkligen ha ett syskon nu till våran son, hade velat haft en som blev född 2008, men det kan vi ju glömma nu Men hoppas på en 2009 i alla fall!!

• Frankieflisen

Tråkigt att du också har ett pågående mf, jag fick tabletter i fredags o blödde ut men blöder fortfarande. Denna gången ska vi vänta en mens imman vi fortsätter, får se om det hjälper, har inte väntat förut. Hoppas att det funkar snart för er så ni får er nummer 4:a!! Föresten, vad är Levaxin förnågot? Varför äter man det? Är inte så insatt i mediciner!

• Frankieflisen

Mitt första var i v 5, började blöda innan jag plussade, men tog ett test ändå som var plus. Men sen blödde jag i 9 dagar.

Mitt andra var ett ma som upptäcktes i v 12, kännde hela dagen att något var fel, mensvärk hade jag sen började jag småblöda. Vul sen visade att fostret dött tidigare. Fick åka hem, skulle skrapas dagen efter, men började blöda som en gris sen på kvällen att jag till slut svimmade, blev ambulans in till sjukhuset o skrapning o fick blod.

Mitt senaste var en ofostrig grav. Fick en liten blödning i v8, var in o gjorde vul, dom såg bara hinnsäcken o sa att jag var i v 6. Var dit 2 veckor senare o då hade det inte hänt nå mera. Så jag fick cytotec o blödde ut det.

Hur långt har du gått i dina mf?

Ok så det får man reda på när man gör blodprov, om det är någon medicin man ska äta. Får se vad mina prover visar, skulle vänta i 3-4 veckor innan jag skulle dit å ta dom.

Ja nu hoppas jag att både ni o vi får ett plus snart!

Kramar

• Frankieflisen

Men oj vad många mf du haft. Måste kännas jättejobbigt!

Vi har kört på direkt nu efter varje mf, min senase mens var i september, har blivit gravid på en gång varje gång. Men den här gången tycker läkarna att vi ska vänta en månad. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, sambon tycker vi väntar. Kan ju faktiskt vara så att det är nå fel å då är det igentligen dummt att chansa. Så det är nog bäst att få göra proverna hos läkaren först. Men har vi inte fått svaren nästa månad vill jag inte vänta längre. Högst en mens väntar jag bara!!

Men är det så att det inte är nå fel så känns det som vi hade ju lika bra kunnat kört på på en gång ju!! Men just nu lutar det mot att vi väntar så får vi se om det hjälper!

Svar på tråden Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?