• Iske

Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?

Frankieflisen skrev 2008-03-25 20:47:13 följande:
    Undrar ni som äter trombyl eller annat dyl, har det visat sig när ni tagit blodprov att man behöver det eller är det bara en gissning av läkaren? Fick nyss mitt 3:e mf sen oktober. Ska på nån miniutredning om en månad, ingen riktig eftersom vi redan har ett barn som är 1 år och 8 månader.
    Fick min trombyl efter att jag lämnat en massa prover det visade sig att jag fick blodproppar i moderkakan... så nu hoppas vi på det bästa efter 7 mf är jag i alla fall hoppfull nu med trombylen...
  • Iske

Trombyl är ett blodförtunnande medel som oftast äts av personer som kan ha risk för att få blodproppar. trobyl inehåller en låg dos av Acetylsalicylsyra som ex i mitt fall var det som fanns lite av i min kropp det gjorde att jag fick blodproppar i moderkakan så blodet till fostret ströps av... där av mf

• Iske
    Saki skrev 2008-04-09 14:16:51 följande:
    Iske: Tusen tack för snabbt svar! Men gör man inte någon sorts undersökning först då, för att konstatera att man har för låg dos av acetylsalisylsyra? Hur vet man att det är det som är "felet"? För annars är det väl totalt onödigt att ta den medicinen, men det verkar ju på svaren här som att Trombyl skrivs ut enbart med anledningen att man fått flera missfall på rad, men det kan ju finnas andra orsaker för det menar jag...Hm, virrig blir jag. Hoppas att det har gått bättre för dig sedan i alla fall Iske!
    I mitt fall så hade jag havandeskapsförgiftning med dottern och då kan detta bli en av komplickationerna så den läkare jag gick till han kunde nästan utan att sett resultaten från blodproverna säga va det va... så när han fick provsvaren så kom det inte som en öeraskning... Ja käkar ju dom nu och är gravid så får se vad som händer
  • Iske
    Saki skrev 2008-04-09 14:32:33 följande:
    Åh, hoppas det går bra för dig nu då! *håller tummarna* Här hoppas vi på bättre lycka nästa gång, men försöker nog inte igen förrän till hösten.
    Tack... ja får hoppas på det bästa ! lycka till hos er med när ni bestämmer er för att testa igen
Svar på tråden Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?