• jen längtar

vill ha goda råd om bunkar/skålar från IKEA tack!!

jag behöver nya skålar alltså sådna man vispar i och har när man bakar är det någon som har testat De i aluminium eller vad de nu är i från IKEA de finns i olika storlekar.
    Är de bra?? För o Nackdelar??

• Svar på tråden vill ha goda råd om bunkar/skålar från IKEA tack!!
  • Sweetsugar

Jag har plast burkar som säljs i 3pack. med lock till. Dom fungerar super bra. Är stabila och dom glider inte runt när man vispar. Dom i plåt har jag aldrig testat.

• PerG

Jag har i omgångar haft billiga plastbunkar från IKEA m.m. (kanske inte såna du tänker på?)
    Sen fick jag för mig att betala lite extra och köpa såna där "hårda" bernadotte-bunkar (kommer inte ihåg märket) och efter det kommer jag aldrig köpa något annat!.. Enkla att diska, stabila, bäst helt enkelt!.. ;)..

Jag tror att i längden lönar det sig eftersom de lär hålla sisådär 10-20 år... det tror jag inte IKEA-bunkarna gör...

• solblomma5
    PerG skrev 2008-03-24 00:02:22 följande:
    Jag har i omgångar haft billiga plastbunkar från IKEA m.m. (kanske inte såna du tänker på?) Sen fick jag för mig att betala lite extra och köpa såna där "hårda" bernadotte-bunkar (kommer inte ihåg märket) och efter det kommer jag aldrig köpa något annat!.. Enkla att diska, stabila, bäst helt enkelt!.. ;).. Jag tror att i längden lönar det sig eftersom de lär hålla sisådär 10-20 år... det tror jag inte IKEA-bunkarna gör...
    Vad är bernadotte-bunkar? Vilket material? Köpt var? Jag har haft tupperware i många år, men nu är jag så less på det så jag funderar på å köpa såna där rostfria med "gummi" under. Tupperware är svårt att ha i lådorna, tar en massa plats och svårt att stapla på varann. Åtminstone om man har så udda grejer som jag av allt... nån gång vill man ju förnya sig också :) . Vill ha enhetligt i mina lådor! =)
  • baffies

Margareteskålar heter de bunkar som är designade av Bernadotte. De är superbra!

• baffies

Margrethe stavas det visst, enklare om du ska söka på dem!

• PerG

Exakt!.. ;)...

Finns på en del köksgerådsaffärer som ex. Cervera, Duka (tror jag) m.m... NK har dom också tror jag..

baffies skrev 2008-03-24 10:00:37 följande:
    Margareteskålar heter de bunkar som är designade av Bernadotte. De är superbra!
  • PerG

Margrethe-skålarna går alldeles utmärkt att stapla i varandra. Det finns olika storlekar och de går ihop perfekt (jag saknar nu bara den minsta storleken.. annars har jag alla tror jag)

solblomma5 skrev 2008-03-24 08:10:47 följande:
    Vad är bernadotte-bunkar? Vilket material? Köpt var? Jag har haft tupperware i många år, men nu är jag så less på det så jag funderar på å köpa såna där rostfria med "gummi" under. Tupperware är svårt att ha i lådorna, tar en massa plats och svårt att stapla på varann. Åtminstone om man har så udda grejer som jag av allt... nån gång vill man ju förnya sig också :) . Vill ha enhetligt i mina lådor! =)
Svar på tråden vill ha goda råd om bunkar/skålar från IKEA tack!!