Inlägg från: burnisen |Visa alla inlägg
  • burnisen

Tårtbotten till doptårta?

De har ja inte sett på jätte länge men det är ju hur lätt som helst att göra själv!

4 ägg vispas med 2 dl socker pösigt

sikta i 1 dl potatis mjöl 1 dl vetemjöl och 2 tsk bakpulver

175 grader tills den fått fin färg på nedersta falsen i ugnen, saftiga och goda!!!!

Lycka till!!

.?:*¨¨*:?.Alvin ska bli Storebror i Juni BF 2/6 .?:*¨¨*:?.
  • burnisen

Fast jag gör detta receptet i långpannor men de blir bara till en botten så man får göra tre styckna..blir kanon!

• burnisen
    Nanna 84 skrev 2008-03-25 06:27:20 följande:
    Det e just det, vill ha MÅNGA bottnar =) Nått bra recept då?
    Men då passar det receptet jag skrev, dom blir inte så jätte höga utan man behöver minst 3 till en tårta annars ser den inte klok ut prova dej fram, är det snart dopet ska vara??
  • burnisen
    Nanna 84 skrev 2008-03-25 14:25:17 följande:
    Ja på söndag! =)Alltså menade att jag ska ha tårta för ca 70 pers, så vill ha ca 4 stora tårtor.Är rulltårtebottnar kanske lättare att göra? Går väl snabbare?Blir en jäkla massa ägg =)
    Jag håller med Josefs mamma där, alldeles för sött enligt min mening. Jag bakade 7 st såna här bottnar i fredags under en period av 3 timmar (å då hade jag en 1 1/2 åring att hålla reda på med ) så jätte lång tid tycker ja inte att de tar. Men däremot så går de ägg så in i vassen men de e ju dom som gör att dom blir fluffiga och inte torra så de tar ja
Svar på tråden Tårtbotten till doptårta?