• Anonym (arg)

Vad hade fått er att bryta med era föräldrar?

Jag är upprörd idag på mina föräldrar. Inte första gången kan jag tillägga. Så jag undrar vad hade fått er till att bryta kontakten helt?

Det har till viss del med mig och mina barn att göra.

• Svar på tråden Vad hade fått er att bryta med era föräldrar?
  • Anonym

Jag har brytit kontakten med min mamma. Detta pga att hon kränker mina barn och mig. Säger elaka saker som gör oss lessna och får oss att må dåligt. Då känns det bättre att inte ha kontakt.

Vad är det som har hänt i ditt fall?

• Anonym (arg)

Om de behandlade dina barn annorlunda än de andra  barnbarnen?

• Ellekan

Ja, övergrepp mot mina barn. Annars tycker jag att jag har en rätt robust relation med mina föräldrar som tål en hel del, åt båda håll.

• Anonym (arg)

Mina barn blir behandlade annorlunda än de andra barn barnen, de är liksom inte lika mycket värda...

• Anonym (mamma)

Min mamma bröt med sin mamma för att (min mormor) som va 74 år, sa att -det är lite småjobbigt med barnbarn.
    Min mamma sa då _men då slipper du mina.
    det va 95 å sen dess har hon inte pratat med dem.

Jag har lite kontakt med dem fast det vet inte mamma.

tycker inte hon har rätt att ta mormor o morfar ifrån mig, bara för att de har olika åsikter om nått så..

• Anonym (barnen)

Vi, ffa jag, har en mindre rolig relation till mina svärföräldrar. De har kränkt och betett sig så illa mot mig under alla år så jag har verkligen inget behov av att träfa dem. Jag ska börja gå i terapi för detta och jag & maken är överens om att vi ska ha minimal kontakt med dom. Jag vill verkligen inte att min man inte ska ha någon kontakt med sina föräldrar men givetvis stöttar han mig när de beter sig illa och oacceptabelt men än så länge så känns steget till att bryta helt en bit bort. Det som får oss båda att förklara för dem att de inte är välkomna i vårt liv längre är om de skulle utsätta vårt kommande barn för liknande behandling som jag fått utstå eller på annat sätt kränka,nedvärdera och behandla honom/henne illa. Då ser vi ingen anledning till att bibehålla kontakten med dem eftersom de inte tillför något positivt i relationen.

Jätte svår fråga men jag har stora förhoppningar på att jag ska börja må bättre när jag börjat hos min psykolog.

• Ellekan

Mina föräldrar behandlar mina barn och andra barnbarn annorlunda. Gör mig arg och barnsligt svartsjuk ibland men jag kan se orsaken bakom så det bekommer mig inte så mycket när jag ser "nyktert" på det.

Men det beror ju på vilken sorts favorisering vi pratar om förstås.

På vilket sätt behandlas dina barn annorlunda?

• Anonym (?)

Vill du berätta vad de gjort? kan ju vara skönt att skriva av sig.

Jag har brutit kontakten med båda mina föräldrar men återupptagit den sedan, det har funkat som tankeställare för dem.

Med mamma var det då hon skrek åt mig när jag var i 9:e månaden och sa att min man var otrogen med hennes väninnas dotter, vilket visade sig vara falskt, dålig tajming och dåligt omdöme. En annan gång för att hon satte mig i stor skuld utan min vetskap, vilket jag märkte när jag flyttade hemifrån.

Min pappa pratar jag inte med sen en vecka, han kallade en gäst på min födelsedagsfest för kriminell förra lördagen bara för att han hade en tatuering.

• Anonym

Vi bröt med svärfar då han påstod sig INTE vara glad över att vi skulle ha barn, plus en massa gammalt skräp (småsaker, men sammantaget blev det en hel del). Nu har han tydligen ångrat sig (sent ska syndaren vakna) men inte tagit kontakt, vi får se vad vi gör om han hör av sig.

Svar på tråden Vad hade fått er att bryta med era föräldrar?