Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

tygblöjor dagtid (swaddlebees all-in-one, magic-alls och fuzzi bunz, lika enkla som engångs) och libero nattetid.

pampers baby-dry gjorde sonen illröd efter någon timme, lidls blöjor fick han sår av efter 30 min! och det på en bebis som aldrig har blöjutslag annars. huggies gav honom också rodnader emellanåt.

pampers active fit funkar ok men jag gillar inte att pampers har lotion i sina blöjor. så vi använder nästan bara libero (ibland varvat med icas egna som är likadana) om vi ska ha engångs, eftersom de är lotionfria. jag vill själv välja när han behöver smörjas tack så mycket.

tygblöjor är bäst! bra för miljön och dessutom billigt!

• milimina

jag tycker alla engångsblöjor stinker. det känner man oftast inte när man använder dem hela tiden, det tog mej lite mer än två månader av tygblöjeanvändande innan jag själv kände den där lukten, fy sjutton! kemikalier stinker det - efter minsta lilla kissande!

men jag kan hålla med om att pampers luktar extra mycket, bläh.

• milimina
    cloudberry79 skrev 2008-03-26 18:53:44 följande:
    Nja, vi är 50+ hushåll som delar på en tvättstuga som har två tider om dagen (fm eller em). Som tur är har vissa egen maskin, så ungefär var tionde dag kan man få tid, ibland var fjortonde.
    jag skulle inte heller vilja ha tygblöjor då... jobbigt att inte ha egen maskin när det är så lång väntetid! har iof också bott så att vi inte kunnat tvätta oftare än så men då hade vi ju inga barn

det är lyxigt att ha egen tvättmaskin förstås, och det förenklar användandet av tygblöjor betydligt! hade vi inte haft det vet jag inte om jag velat ha det, det ska ju även vara praktiskt möjligt att ha.
Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?