Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

hot chocolate skrev 2008-03-25 07:56:37 följande:

Har köpt Pampers stl 4-9 kg, men tycker att dom stinker även utan kiss i....luktar nåt kemiskt som blir värre när han kissat. Nn annan som upplevt det?Ska testa nåt billigt märke, men om inte det blir bra går jag väl tillbaka till libero.
    Usch och fy så illa dom luktar.

Själva kör vi på Huggies för dom passar bäst till vår lilles tjockismage. Huggies är inte lika nätta som Pampers och Libero så han växer ur sina bodies tidigare men det gör inget.
  • Caeruleus
    bizzy skrev 2008-03-26 09:57:11 följande:
    vad kostar en blöja igenomsnitt i sverige? här (i madrid) köper jag för 0,19 euro/styck och det är dodot (samma som pampers) känns billigt. vill gärna veta hur blöjorna ligger till i sverige eftersom vi ska dit första gongen med sonen nu i sommar.
    Skulle gissa på att regulärpriset för Libero och Pamper 4-9kg ligger på ca 2,30-2,50kr/st. Huggies ca 1,3kr/st
  • Caeruleus
    LindaSundberg skrev 2008-03-26 12:00:02 följande:
    Just nu har vi Libero 3-6 kg och de läcker som såll, usch. Men har rabattkuponger på dem så så fort de tagit slut ska jag gå över till pampers igen, fungerar jättebra för oss, sitter bra och håller tätt och någon lukt har jag aldrig kännt.
    Det gjorde inte jag heller med 3-6kg utan det är 4-9kg som jag tycker stinker..har ingen aning om varför
  • Caeruleus
    Lolagumman skrev 2008-03-26 12:26:41 följande:
    Vi använder tygblöjor till vår lillpojk! Det fungerar jättebra! Miljövänligt, ekonomsiskt, barnen blir snabbare torra, inga kemikalier osv... Massor av fördelar!
    Jepp, det är faktiskt en nackdel med dagens engångsblöjor har jag hört. Dom är så bra att barnet inte tycker det är äckligt att kissa på sig och därmed tar det längre tid innan de blir torra (med det inget sagt om att tygblöjor är äckliga).
Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?