Uterum och lusthus
Är det bara jag som drömmer om ett uterum eller lusthus? Skulle så gärna vilja ha något dylikt och kunna möblera med fina rottingmöbler, plädar och ljus....utan att vara rädd för regnet,,,,
Är det bara jag som drömmer om ett uterum eller lusthus? Skulle så gärna vilja ha något dylikt och kunna möblera med fina rottingmöbler, plädar och ljus....utan att vara rädd för regnet,,,,
Jag har också planer på ett uterum/växthus!
Vi har grunden på ca 16 kvadrat nästan klar, så i sommar ska vi nog fixa lite mer. Men det ska bli byggt i etapper, lösvirke. Då blir det som jag vill ha det :)
Jag har en plan att jag ska bygga ett 6 kantigt lusthus aktigt bygge i armeringsnät och vill ha en grön transparaent kula på taket.Tänkte ha betongplattor som golv,några som jag ska göra själv med avtryck av löv i.Norrsidans väggar tänkte jag ha plexiglas på insidan.Utsidan tänkte jag klä in med några klättrande växter.Men som sagt det är på planeringsstadiet måste förankra det hos mannen med...
Åh vad härligt det låter tjejer! Jag vill också ha! Va på willab och tittade i går! Så otroligt fint! Tyvärr är vi inte så duktiga på att bygga själv! =( så det blir säkert något färdigt!
Jag skulle vilja ha ett lusthus vid dammen ! Jag skulle vilja ha en liten bro över dammen till lusthuset=)
jag har en paviljong som jag gärna vill bygga om, den är inte så jättesnygg. svärfar byggde den innnan vi tog över huset. den är fyrkantig. jag vill glasa in den med spröjsade rutor så att man slipper regnet och kan ha dynor å kuddar framme jämt. men som sagt va det är ju bara en dröm än så länge
Jag behöver inte drömma mer, för jag har nu ett lusthus och en grillkåta.
Det är faktiskt skönt att kunna sitta i lusthuset och njuta av regnet eller att grilla över öppen eld. Vår familj bor nästan ute hela sommaren.
Läntar efter sommaren...
Gissa vad jag råkade hitta på vägen till jobbet en dag.... Ett hus som bytte fönster! Så efter ett telefonsamtal åkte jag och maken iväg och kunde hämta 14 fönster modell 60-tal och 150x60 cm. Vi fick dem gratis av den generöse ägaren.
Så mitt uterum/växthus som förra veckan var 2-3 år bort i tiden har nu plötsligt börjat signalera om sommarbygge. Tänk vad 7 m fönster kan göra :)
Ååh vad kul dendra! =) Vad avis jag blir...vill också ha=)
ååhhh lyllos dig Dendra!
jag håller utkik jag med för fullt på hus som byter fönster, men har inte sett nån än.
bara fortsatta spana då.
Fast fasiken, jag har en massa fönster i sommarhuset! Undrar om jag orkar släpa ner dom hit?? Bygger ni ramen runt själva då?
har ingen aning hur jag ska bygga. det får karl hjälpa mig att klura på. vet i alla fall att jag ska göra som en ram med leka-block mot backen att ställa nån slags stomme på. just ja, man lär ju hitta en bra dörr också
Vi funderade oxå på en lecablocksram men vi har bestämt oss för plintar - då kan vi bygga in möjlighet för rörelse pga tjälen. Det är nämligen lite för mycket lerjord i närheten för att vi ska kunna lita på att det råkar vara bara morän just där jag vill bygga. :)
Men Byggmästaren (pappa) och Maken har lagt upp planer för sommaren så vi kommer nog att lägga grunden i år (dvs markstensgolvet och plintarna) så blir det väggar och tak nästa år.