• duplo

Älvsbyhus vs Hjältevadshus vs LB-hus

Någon som kan hjälpa mig i husbyggarträsket om vilket hus företag man ska välja? dessa verkar vara de billigaste? Finns det fler? vad är bra? vad är dåligt?

Någon som är lite mer informerad får gärna dela med sig!

• Svar på tråden Älvsbyhus vs Hjältevadshus vs LB-hus
  • Carisma95

Smålandsvillan hör ju till de absolut billigaste också.
    Har hört att även Eksjöhus är prisvärda (men de ligger lite högre).

Nackdelen med dessa "volymhus" är ju standarden. Ofta ingår lägsta (billigaste) materialet, plastmattor istället för klinkers/kakel m.m.

När vi byggde för några år sen blev det ett Hjältevadshus "Mogården". (Finns bild i mitt galleri).
    Vi kollade även på älvsbyhus och smålandsvillan. Smålandsvillan gick fet-bort först, efter att ha tittat på ett visningshus med "fusk" (skarvar, flagande färg m.m.)

Älvsbyhus var billigare från "start", men efter kalkylerat med allt vi ville ha så blev Hjältevadshus ändå billigare i slutändan (där behövde vi inte göra lika mycket tillval).

A stumble may prevent a fall....
  • Cia o krabaten

vi har, precis som carisma, Hjältevads Mogården. (Finns inte just den längre, men ändå)
    Grannen våran har Älvsbyhus och aldrig säger jag!
    Standarden är alldeles för låg och då valde vi mest bas hos Hjältevad iaf.

Har varit i ett annat älvsbyhus som var snäppet bättre, men inte bra nog.

LB har jag ingen erfarenhet av, men för de flesta gäller nog att ha koll själv.
    Flytta på väggar och planlösning som ni vill ha det, inte bara köpa det färdiga om det inte riktigt passar.
    Gör nödvändig tillägg, men allt sånt drar ju iväg i pris, men det är trist att sitta med ett nytt hus och vara nästan nöjd...

Tex så missade vi en ändring på planlösningen som inte är hela världen, men det blev inte vad vi tänkt oss och det gnager en hela tiden.

• duplo

Tackar så mkt!!
    för tipsen.

Svar på tråden Älvsbyhus vs Hjältevadshus vs LB-hus