• Maria V

Varför skaffar ni barn med dessa stenåldersmän?

När jag ber om hjälp med något som tex att städa så fixar han det. Tvätten får han inte röra för då vet man inte hur det kan gå. Men han städar, gör mat å en massa annat. Vi har pratat om det. Eftersom att det är jag som är hemma hela dagarna så kan jag städa undan så får han ta golven när han kommer hem. Klarar inte av det nu pga av att jag är gravid. Sen har jag egentid flera gånger i veckan då jag är i stallet med ponnyn och går på vattengympa. Så jag vet inte, jag måste ha hittat rätt. Klart att man önskar att han va hemma mera. Men han måste ju jobba.
    Men jag kan hålla med om att det är många som skriver att deras män inte gör ett dugg..

• Maria V
    Flytning skrev 2008-03-24 09:47:41 följande:
    Men fortfarande...Du ber om hjälp, så fixar han det. Hör du hur det låter. Städningen är alltså DITT ansvarsområde och ibland ber du om hjälp. Ber han dig om hjälp med städningen ibland, då?
    Ja men ska man inte kunna be om hjälp då. Bara för att jag är hemma så MÅSTE inte jag städa varje dag. Jag har en nackskada som gör att jag inte kan gå med båda en dammsugare och en mopp. Tycker ju att det låter som om man måste städa bara för att man är hemma. Men han kan göra sker ändå utan att man ber om det. Sen om jag ber honom eller inte det bryrt inte mig. Jag tycker om att fixa hemma. Men ibland så klarar jag inte av det av olika skäl. Men jag trivs som det är så varför klaga..........
Svar på tråden Varför skaffar ni barn med dessa stenåldersmän?