Inlägg från: jeanettte |Visa alla inlägg
  • jeanettte

Tips på riktigt läskig skräckfilm

som rubiken lyder. har ni några tips? helst klassiker men jag vill se en RIKTIGT äcklig... typ som djurkykogården, the shinig osv.. ngt som får en att vilja krypa ur skinnet=)

• Svar på tråden Tips på riktigt läskig skräckfilm
  • jeanettte

har sett båda... the eye e rätt lebbig faktiskt

• jeanettte
    deona skrev 2008-03-24 12:00:11 följande:
    Den absolut värsta filmen jag nånsin sett är house on the haunted hill. Tror den heter så. Fick verkligen panik av den. Fast den har väl nästan alla sett kan jag tänka mej.
    har ja nog inte sett... ska kolla upp v detta e för ngt=)
  • jeanettte
    BetongMorsa skrev 2008-03-24 12:12:43 följande:
    har inte sett 2:an vad handlar den om då? tur att det inte bara e jag då....fast den va helt okej o kolla på ändå. Vågar dock inte ens se trailern för The Eye haha
    the eye var läskig (finns dock 2  olika och jag menar inte den där ungdomarna är i skogen utan jag menar den japanska)
  • jeanettte

mer mer mer=)

tack för alla tips.. har läst om alla på filmtipset.se som jag inte redan sett o några har ja fastnat för=)

• jeanettte
    Pormoicheia skrev 2008-03-29 13:20:38 följande:
    Jäkla skit vad avtrubbad jag måste vara.Är så uppvuxen men b-filmer och diverse skräckisar att "synligt äckel" och uppenbara "nu-hoppar-monstret-fram"-scener är saker jag gäspar åt Tror nog att "DET" toppar min lista än...den där jävla clownens blick är faen i mej inte att leka med.Men annars så skulle vilken film som helst med Ron Jeremy (Orgazmo är enda undantaget hittils) få mej att vilja gömma mej bakom soffan
    i got a ballon for you (ursäkte stavningen=)
  • jeanettte
    Pormoicheia skrev 2008-03-29 20:28:36 följande:
    *börjar gråta och springer och låser in mej på toaletten**springer ut igen då jag kommer på att han kan ta sig upp igenom avloppet**gömmer mej under täcket**rysa*Han är riktigt riktigt läskig den clownen.Scenen då han tar den lilla pojken och han bl.a. skymtar fram mellan lakanen är så jäkla hemsk!
    Ja Det är riktigt läskig.. älskade den som liten.. fan , hata clowner sen liksom
  • jeanettte

jag o en kompis brukar ha skräckfilms kvällar - d va därför ja vill ha tips.. idag såg vi på wrong turn (tackvare era tips) o den va bra.. hel nöjda. läskig o bra=) tack

• jeanettte
    pilliss skrev 2008-03-31 09:43:40 följande:
    Har sett lite av en annan version av the shining, men det var inte Jack som var med i den.Men jag har inte lyckats hitta den sen dess...
    finns en nyare version från 1990 talet - enligt mig mkt bättre=)
  • jeanettte

hej

jag vill tacka för Alla era tips.. jag o min kompis hade en skräckfilmskväll igrå. vi såg först Shutter - jag är ärlig när jag säger att min kompis vid ett tillfälle sprang ut ur rummet =) den var seg, första timmen hände inte mkt men När den var läskig - var den fanimej jävligt lebbig... efter den såg vi the orphange - inte äcklig på samma sätt men den passade bra att se efter shutter och den var välidgt välidgt bra!!!!

tack alla - ni förgyller våra skräckkvällar=) mer tips är välkommna=)

• jeanettte
    Xay1de skrev 2008-04-05 21:29:55 följande:
    Jag visste att det fanns en till! Den heter "Ghost - dead friend" på engelska, i original "Ryeong" (kan vara lättare att hitta om man letar efter originaltiteln så man inte bara hittar demi moore/Patrick Swayze-ghost...) Men om du vill se riktigt bra skräck så är det ju bara att leta efter allt sydkoreanskt. Har en lång lista om du vill kolla...
    lista på bara =) jag vill gärna ha tips i shutter liknande.. för den va läbbig.
  • jeanettte
    Emmel skrev 2008-04-07 11:15:38 följande:
    Var på Youtube? Vill se.... :0)
    sök på the story of emely rose..... rätt läbbig var den
  • jeanettte

jag tycker dock inte 1408 var bra... den ballade ur totalt i slutet... men annars älskar ja stephen king

• jeanettte
    Snooze skrev 2008-04-14 20:21:04 följande:
    Såg Shutter igår och måste nog påstå att jag vart lite besviken....läskig, visst (speciellt när hon vänder på huvudet på kortet) men saknade det där rädd-så-det-gör-ont-i-kroppen-känslan
    jag tyckte det var precis så äckligt dom -tyvärr- få gångerna den va läbbig... när den va äcklig tycker ja den va SKIT äcklig
  • jeanettte
    bjojne skrev 2008-05-15 21:31:27 följande:
    Jag har tipsat om denna film i andra trådar (kanske även i denna???)The Descent - klaustrofobisk känsla! Mkt bra!www.imdb.com/title/tt0435625/
    inte min typ av film men tack fr tipset...
  • jeanettte
    IVFmamma skrev 2008-05-24 13:05:32 följande:
    Finns det inte en skräckfilm/rysare som heter Besatt som är baserad på en verklig historia? Jag har hört att den är riktigt läskig. Den sista läskiga skräckfilmen jag såg var The Ring sen sa jag aldrig mer en hemsk skräckis. Har även sett Gothika med Halle Berry som var rejält läskig.Jag har aldrig förstått att The Shining, Jurkyrkogården , Blair Witch project eller Exorcisten kallas för skräckfilm, mesiga filmer...
    jaa, besatt på svenska o the erorcism of emely rose (stavar nog fel)  - såg den i förrgår på min skräckfilsmkväll (det är d ja o en kompis har, därför startadejag denna tråden o ja har fått många bra tips, bl.a denna) o den va läbbig!! verkigen!! skit bra... hon som spelar emely är mkt bra (hon som r dexters syrra om ni sett den serien)

får helt klart en stark 4 av 5 möjliga!!
Svar på tråden Tips på riktigt läskig skräckfilm