Wren: jo jag märker att jag tappar enorma poäng där.. men att läsa upp så mycket på så få dagar känns lite knapert. hur gör man?
Vet att dom pratat om det, men vet inte om något blivit bestämt, har du läst det någonstans?
Vad fick du för poäng om man får fråga?
mandis87: låter läskigt, då behöver man ju dricka vatten på toa och det vill jag inte spendera min id på. MÅSTE ringa och fråga imorgon. Jag dör utan vatten... Och jo jag hinner dricka eftersom jag inte fungerar utan vatten (och rasterna kommer gå till att amma dottern).
Lalalong: jag fick jätte kasst på första diagramsprovet och läste sedan på provtips sidan bla råder dom en att dela in ev. area områden i fyrkanter på 1km eller så för att kunna få det överskådligare. gick även igenom provet med mannen och nu när jag gjorde kändes det inte lika jobbigt. det jag gjorde som var fel var att jag inte läste svaren innan jag började räkna och ha mig... och dessutom tog jag fel på årtalen så numer skriver jag alltid vilka år det gäller och lite stödantekningar som jag kan luta mig mot. går snabbare och jag känner verkligen att de tär så jag måste göra på lördag. hur gjorde du ditt?
DU kanske borde ge dina elever ett högskoleprov (matte delen) som de kan göra? De jag hört som fått göra högskoleprovet bhar tyckt det varit skoj
Känns lite mer meningsfullt oftast.
Jämför mig med maken och min pappa, men båda dom har bara testskrivit proven och fått 1,7 resp 1,9. Pappa totalvägrar göra provet eftersom han risker ar att få sämre resultat då...
Tror att de på min mans sida har fått högt med på provet så jag känner att folk ikring mig har rätt högt med.
Blev inte alls glad över mitt 0,9 på testet, det måste upp!
och jo barn och djur på tangentbordet gör livet mer intressant!
tinna: måste varit jag som missuppfattat något då. Nåväl så får det lösa sig, maken får komma med dottern på rasterna så jag kan amma då.
Fullpott? OJ! imponerande, hur gör du? vad ajg undrar är om du kan alla orden eller om du av pre/su-fixen utäser betydelsen?
vad ska man tänka på? vilka språk härstammar de från? sve/eng/ty/fr?
Kan knappert med tyska och ingen franska så det känns lite läskigt.
Alla: Håller på med ett testprov igen nu men tar del för del dvs när jag hinner och har möjlighet, gjort ORD, NOG, DTK hittils och har 56 rätt. Fick 64 samanlagt sist så det går bättre, men orden sitter inte ännu.
Fått:
Delprov 1: ORD 40 -20
Delprov 2: NOG 22 -19
Delprov 4: DTK 20 -17
Så 3 fel var på de övriga, det kan jag leva med. hade jag lyckats hålla det på orden med + fått dessama på övriga så skulle det ju gett mig 1.9. Nu ligger jag på 0.6 med två delar kvar.
Måste lära mig mer om orddelar, förslag?