Inlägg från: enny signatur |Visa alla inlägg
  • enny signatur

Högskoleprovet!

E fråga, hur vet folk vad de svarat? Efteråt springer folk och bänkar sig för att se facit... men hur minns dom svaren dom gett?
    får man ha med papper ut? vilka isf?

• enny signatur

så man får efter varje delprov tid att föra över? perfekt, då slipper man lägga energi på det. hur ser häftena ut? får man tex anteckna i den svenska texten? hu rset häftet där man för in svaren ut?

sorry hade caps lock på, det kanske går an ändå?

• enny signatur

Skull epå att jag precis läst svenskadelen fårn 2000 (dock bara halva, andra gjordes igår) och därav är lite mör.
    Menar du Cavatine att man fik ha kvar texthäftet men inte svarslapen och sedan föra in? isåfall kanske bästa är att göra som nu dvs skriva allt på texthäftet och sedan snabbt föra över de ti slutet bara?

Så de säger till när det är 5 min kvar? Jo klocka är nog bra. Köpte en i förrgår som jag tänkte ställa på prick så jag vet när det gått 50 min. De snor väl inte tid dvs låter det vara 48 min istället?

• enny signatur

tack för informationen. funderar på att ringa studerandeexpriditionen och prata med dom. Är lite nojig inför hur det blir i praktiken imorgon. Måste hinna amma dotter på rasterna + äta och dricka... haha ja det sk abli kul
    VAd bör man ha med sig att äta under rasterna?
    Tänkte ha med gryta som man kan värma till lunch, men vill kunna stoppa i mig saker på rasterna med, just för att hålla kroppen alert.GOdis känn s dumt, tror man föörlorar på det i det stora hela (kanske int evid sista rasten men...)

• enny signatur

JennieGr: välkommen till klubben
    hur har du övat?

Så youghurt är nog en bra ide... mackor har jag svårt för då jag avskyr "gammalt" smör och vägrar äta "gammal" ost.... och är vegetarian så finns inte mycket fler alternativ (som jag vet om)
    Får nog luska igenom butiken imorgon. Men hur fungerar de tmed uppvärmning av mat?

• enny signatur

BTW fick man inte ha med vatten enligt studerande expiditonen på uu. Men vissa provsalar gjorde annorlunda, men grunden var inget annat än penna sudd, linjal

• enny signatur
    JennieGr skrev 2008-04-04 14:57:13 följande:
    jag har övat en del men är inte så lätt! ser verkligen inte i fram emot det...
    Varför inte?
    Jag tycker det ska bli spännande!
    Vart i landet skriver du?

Cavatine: Jo jag klarar mig i 50 min, men blir yttligare en sak att göra på rasten. Att dricka och amma är inte riktigt min passion (dottern störs av det) och jag tror det riskerar att bli jobbigt nog ändå. Hur säger jag till dottern att "du har 20 minuter på dig att äta... lite mindre faktiskt", ja du hör ju orimligheten. Jag hoppas hon ätit sig mätt innan men tvivlar starkt...
    Är mest rädd att hon blir ledsne när jag försvinner för att hon vill ha mer mat och då vet jag inte om mitt hjärta klarar det...
    Vet itne hur ofta maken och dottern dyker upp, men minst en gång, skulle gissa på 2-3.
  • enny signatur
    Peand skrev 2008-04-04 16:03:54 följande:
    Du har ingen möjlighet att pumpa ur ifall det blir tajt med tid eller att du blir för stressad?
    Dottern är 15 månader så hon överlever ju rentkasst (ja det skulle en liten göra med, men tar ingen större skada, mer än emitonellt) av det hela. Tror inte en det är maten i sig utan maten i kombination med närheten hon vill ha. Tryggheten helt enkelt.
    I övrigt har vi aldrig gett flaska så då skulle det behöva matas med sked och.. nja tror inte det går hem. Utpumpning är nog inget för mig... känns både främmande och otrevligt just personligen)
  • enny signatur

ennieGr: Tycker också vissa delar är svåra, men finner det spännade att se vilka frågorna blir. Kanske blir det bara okända ord? Eller så känner man sig faktiskt mer hemma än man trott?
    Tror att man tjänar mycket på att se det positivt även om det är svårt. Att stressa upp sig tror jag man förlorar rät tmycket på, men visst, enkelt att säga, svårt at tpåverka helt.
    Jag skriver i Uppsala.

• enny signatur

sleeping angel skrev 2008-04-04 16:18:53 följande:

saken är ju den att jag mår inte så sjukt illa...det bara kommer, ja jag får en förvarning på kanske en minut, och det är nog inte så uppskattat att spy i klassrummet. Som jag minns det så har man inte fått gå ut, har man gjort det så stryks provresultatet, en gång så FICK man inte gå ut, för riksen att störa.
    där jag ska ha provet är det toaletter i provsalen, så det varierar npg helt beroende på vart provet är. men prata emd dom iimorgon innan det är dags! bättre att gå dit och försöka och springa och spy och få den delen struken än att inte försöka *tycker*

du får ju om inte annat träningen.

Peand: och jag säger SYND!. Matten känner ajg mi grätt säker på, där borde ajg hamna kring 17+ iaf... men de där orden *ryser*
    Nej jag överdriver kanske, men de tär helt klart min svagaste punkt.

Visst överlever tösen, men det räcker itne för mig. Är mitt högskoleprov viktigare än hennes glädje? Nej inte en chans. Om hon lbir glad efter 5 min igen? då prioriterar ajg högskoleprovet. Men gråt en timme... nej då skippar ajg heller. bekymmret är att jag inte kan veta.
Svar på tråden Högskoleprovet!