Inlägg från: kidA |Visa alla inlägg
  • kidA

Högskoleprovet!

enny signatur skrev 2008-04-05 18:08:11 följande:
    Jag skrek av lycka när jag såg att de tagit bort den sista LÄS!Vi hadeläs läs dtkelf-ordnogDen första läs kändes klockren, både för mig och tvåå till... och det är den dom ska ha kvar! Har inte vågat rätta ännu, ville få vara glad först :)
    jag skrev

läs
    dtk
    dtk
    elf
    nog

ena dtk försvann. tur!
  • kidA
    Peand skrev 2008-04-05 18:08:41 följande:
    Hoppas på/räknar med att jag ska börja på sjuksköterskrprogrammet i höst. Du då?
    kom på nu... visst är det du fr ma b-distanstråden?
  • kidA
    enny signatur skrev 2008-04-05 18:12:22 följande:
    kidA: så rätt dtk försvan för er?
    rätt o rätt... det vet jag inte kan jag rätta den som ströks alltså?
  • kidA
    enny signatur skrev 2008-04-05 18:15:02 följande:
    kidA: menade att det var ju kalrt att en dtk försvan för dig, men vart de tosm du ville? iaf känslomässigt elelr kändes det lika svårt? tror inte du kan rätta den som försvann...
    aha. jag hade hellre sett att nogdelen försvann eg. den drar ner mig jättemkt. resten sätter jag. men dtk är ingen favorit hos mig heller. så hellre den än en läs eller så.
  • kidA
    giftgrodan skrev 2008-04-05 19:37:42 följande:
    Alla som skriver får ju alla delar medräknade. Eftersom en av delarna kommer två gånger tas den ena bort, på grund av att den ena av dem är utprovningsdel. Alltså, hade elf tagits bort hade det varit för att ni skrivit två elf, etc.
    jo alltså jag vet att det är så. frågan var om jag tyckte att det var bra. jag skrev på dtk o jag hade hellre skrivit 2 nog o att de tog bort en sån. så kanske jag hade chansen t bättre resultat på nästa än vad jag fick nu.
  • kidA
    Kliff skrev 2008-04-05 20:52:53 följande:
    KidA: Hej! Måste få fråga: Menar du att du skrev två dtk (och att de tog bort ena)? Trodde alla i hela Sverige skrev exakt samma prov...
    alla skriver samma prov. men utprovningsprovet är olika.
  • kidA
    Kliff skrev 2008-04-05 21:13:27 följande:
    En fråga till... Hur många år gäller HP-poängen? Om man har skrivit ett HP för ett antal år sedan med ett bättre resultat då, kan man åberopa dom poängen istället för de nya...? Låter som man inte kan det, men måste ju fråga...
    5 år räcker de. har man skrivit bättre förut så gäller det högsta. dock max i 5 år.
  • kidA
    CarlHerman skrev 2008-04-06 09:12:11 följande:
    Finns ingen normeringstabell för årets prov, den kommer inte än. Möjligtvis är det en gammal ungefärlig som ligger ute på nätet? Normeringstabellen ändrar sig från år till år beroende på resultat, en viss poäng kan alltså ge 0,8 ett år och 0,9 ett annat år.
    jo precis. men det brukar inte skilja så mkt.
  • kidA
    Klaar skrev 2008-04-06 10:36:40 följande:
    gick ganska bra för mig, ca 1,3 och jättenöjd med det. trodde inte på att jag skulle klara mer än 0,5 eller nåt. satte ribban lågt så det inte skulle kännas så mycket om jag misslyckades. om jag rättat rätt vill säga.. vart ser man hur mycket som behövs för att komma in på programmen? jag har sökt lärare.
    vhs.se - antagninsstatistik
  • kidA
    Klaar skrev 2008-04-06 10:38:25 följande:
    fast jag kollade på en annan normeringstabell.. men jaja äntligen har jag gjort det!
    var kollade du då?
Svar på tråden Högskoleprovet!