• Anonym (bruden)

kan man skriva på inbjudningarna till ett bröllop att man vill ej ha några saker i pressent, utan att dom ska sätta in pengar på ett konto till bröllopsresa+renovering istället?

hur skulle ni uppfatta om de stod något sånt på en bröllopsinbjudan?

är det fult?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 17:44
    vill inte ha några saker utan vill skriva snyggt att gästerna kan ge bröllpsresegåva eller någon upplevelse istället

för mina vänner vill ge något

och saker som sagt har vi för mycket av och blir inte glada för.

hur ska man skriva för att ingen ska ta illa upp att upplevelser eller resegåva eller renovering exempelvis uppskattas mera än saker...

beöver inte ge något men det accepteras inte av mina vänner

fattar alla vad jag menar?
    vi vill inte tigga vi har råd med det vi vill men vännerna vill ge något, och saker blir vi bara ledsna över att få, men upplevelser eller renovering eller bröllopsresegåva uppskattas om nu man måste ge något som våra vänner vill

vill bra ha hjälp med formulering som inte tas fel

fattar alla??

• Svar på tråden kan man skriva på inbjudningarna till ett bröllop att man vill ej ha några saker i pressent, utan att dom ska sätta in pengar på ett konto till bröllopsresa+renovering istället?
  • Mrs Corbally

Klart ni kan skriva det.

Välj ett snyggt sätt att göra det på bara.

ev. ett ex: Brudparet önskar inte några presenter, men välkomnar gärna ett litet bidrag till bröllopsresan.

GRATTIS i förskott och lycka till!!!

Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114! Förhoppningsvis bebis 2009
  • Anonym

Jag ser det inte som en inbjudan. Utan som ett motkrav från gästerna att vill de komma måste de betala för sig.

Men jag vet att det förekommer. Jag tycker dock att det är lite ofint.

• annmi

Dé vore väl ok
    Skriv exvis:
    De som önskar ge en gåva ge ett bidrag & Konto nummer "Typ"

• ÄlskadeUnge

Mja, det kan nog låta konstigt.. Försök isåfall formulera det på något bra sätt. T.ex att istället för presenter så uppskattas ett bidrag till bröllopsresan mycket eller nått sånt.

• Anonym

Nja...

Visst till familjen kan man göra så. (alltså släktingar på bådas sida) men inte till sina vänner..
    Nej nej..

Tänk så har inte dina vänner så mkt pengar att undvara?
    Man kommer ju lättare undan med tex present för då vet du inte vad den kostar.

Kanske är nån i din vänskapskrets som inte har mer än 150 kr att lägga. och det känns bara dumt för personen som ska ge dig det.

• La Lola

Vi skrev "istället för presenter, sätt in valfri summa på konto XXXXXX"

//Gordon Ramsay är min idol
  • Anonym

Klart man kan göra det! En tjej på mitt jobb gjorde så när hon gifte sig med sin man, att de skrev att dom önskade sig upplevelser istället för saker!

Svar på tråden kan man skriva på inbjudningarna till ett bröllop att man vill ej ha några saker i pressent, utan att dom ska sätta in pengar på ett konto till bröllopsresa+renovering istället?