Inlägg från: Solano |Visa alla inlägg
  • Solano

Dör mögel i tvätten?

usch fy och blä!
    Skulle helst vilja vara anonym för det här känns så äckligt och pinsamt! Har inte haft tvättid på över en vecka då vi är flera hus som delar på en tvättstuga och våran egen har pajat. Väntar på leverans av ny första april.
    Skulle äntligen tvätta idag och upptäcker längst ner i en av tvättsäckarna (har hunnit blivit mycket tvätt) mögel. På ett par av dotterns strumpbyxor ser man tom grönt, dom slängde jag på en gång. Men resten då? Tvättar en del av det nu i 60 grader, det som krymper struntar jag i. Avdödas möglet under tvätt? Om tvätten inte luktar när man tar ut den är möglet borta då?

• Svar på tråden Dör mögel i tvätten?
  • Solano

Jo jag tycker också att luktar det inte längre så borde det vara borta! Men man vet ju aldrig! Det var bara på strumpbyxorna som jag såg inte på det andra och dom kastade jag ju! blä

• Solano

Kan fläckarna vara kvar fast möglet är "dött"?

• Solano
    Svar på #7
    Men själva möglet är borta? Alltså det som är skadligt?
  • Solano

Så då är det lungt alltså! Tvättar i 60 och luktar det inte så ska det vara ok!
    Hur skadligt är sånt här mögel egentligen! Stod och rotade bland de där kläderna och är gravid. Kanske inte spelar nån roll? Dottern var inte i samma rum så hon påverkas inte.

• Solano

Tror det beror på vad det är för sorts mögel. Vissa bildar ju toxiner. Vet inte vilken sort som sitter på tvätten! Nu ska jag ju inte äta den men jag sniffade nog in en del!

• Solano

Är säkerhets narkoman så nu har jag ringt till pappa och frågat med Man tvättar bort det. Om det inte luktar nåt så är det borta.
    Tack för era svar!

• Solano
    Svar på #14
    Ja och långtidseffekterna av vissa mögelsorter är inte alls trevliga heller!
Svar på tråden Dör mögel i tvätten?