• Anonym

Är så ledsen och besviken över att vänta min tredje son.

Jag kan förstå att man önskar ett visst kön, det gör även jag. Men jag kan inte förstå hur man kan bli så besviken att det får ta så stor plats att man inte ens vill kännas vid det lilla barnet.. Blir ledsen av att läsa. Man vet ju att man inte får välja, varför är det ändå så svårt att acceptera?

Omgivningens förväntingar.. Ja, man kan inte leva upp till allas förväntingar och åsikter, allt ska kommenteras in i minsta molekyl. Ge omgivningen ett finger eller fråga vad det är för fel med triss i prinsar!!
    Hade du väntat en tjej och alla hade sagt "åh, vilken TUR för er" och "äntligen en flicka!" så hade du säkert stört dig på det och tänkt att "vad är det för fel på pojkar då?", sådana är vi människor, aldrig nöjda.

Jag tror det lugnar sig med tiden. Prata med din bm, eller psykolog, smält nu detta så ska du se att när det väl är dags så kommer det att bli en enorm känsla när BARNET kommer upp på din mage -fast det har en snopp!

Visst, min erfarenhet är också att pojkar är lite vildare än flickor Men barn är olika. De kan vara sjuka också, och det är nog enklare att sköta om tre vilda friska killar än en multisjuk tjej. Klart man orkar, de flesta är friska och starka och vi orkar alltid mycket mer än vi tror! Några jobbiga år får man räkna med när man har småbarn, man fixar det -för man måste ju!

Grattis till pojken i magen o  massa lycka till!

• Anonym

har 2 töser och är gravid med 3:an nu, hoppas på en pojk för sambons skull, tror att han skulle bli besviken om det blev en tjej igen, fast han säger att han inte skulle bli det.
    Själv skulle jag bli göör glad om det ville komma en liten tös igen.

• Anonym

Du skrev att alla runt omkring dig vill att det ska vara en flicka. Kan det vara så att du känner ett misslyckande gentemot alla förväntningar och samtidigt skuldkännslor pga din besvikelse och andras ev. besvikelse? Men det är ok att vara besviken och ledsen. Tillåt dig själv att gå igenom de här kännslorna och om det inte blir bättre så be att få prata med en kurator, det brukar finnas på MVC. Jag tror inte att du kommer älska din lille kille mindre för det. Kram!

• Anonym

Jag tänkte på en sak, att dina pojkar kommer ju inte vara barn för alltid, utan de kommer att växa upp och troligtvis hitta flickvänner och fruar - och då kan du skämma bort dem och bli världens mest älskade svärmor Sedan får säkert dina pojkar barn också i framtiden, så att du kanske blir farmor åt en liten tjej, eller flera...
    Vet inte om det hjälper något att tänka så just nu, men din "tjej-tid" kommer nog ska du se, om några år

• Anonym
    Du har rätt att känna de du gör, de har inget med någon annans barnlöshet att göra.!!

Vi kan inte planera vad vi ska få utan får tacksamt ta emot de som ges oss.
    Du väntar en underbar liten gosse,en alldelses unik person o egentligen gör de inget vad denne har mellan benen eller hur!!???

Försök tänk igenom varför du känner som du gör.......

Lycka till me dde nya lilla livet!!!

• Anonym

Jag har skrivit till dig tidigare ang att vi inte väljer vad vi får men att varje är unik...

Jag har tre killar o jag visste att trean var en kille o jag brydde mig inte ens....

Folk däremot kommenterade ofta ååhh nu kommer lillassyter o kommentarer som ja jag förstår att ni skaffar en till när ni har två pojkar...Skärpning folket jag skaffade inte barnet för att få ett visst kön vi vile ha ett barn

På mitt jobb däremot(kortidboende/rehab för äldre)Så får jag höra saker som ååhh tre söner vilken välsignelse o vad rik du är.....

Var stolt du,du har blivit utvald att bli mamma till just denne underbara lille skapelse o du kommer älska honom.....Lycka till!!

• Anonym

Jag tycker det är fördjävligt rent ut sagt.. så fruktansvärt orättvist att känna så mot barnet och mot alla kvinnor ute i världen som skulle ge hur mycket som helst för att få föda en egen liten bäbis men som inte kan..

Kan självklart förstå att du gärna vill ha en flicka när du nu har två söner men att bli så förkrossad att man inte ens vill känna vid barnet??? Du måste väl ha vetat att det är 50%, eller? Jag kände också att den skulle vara kul med en tjej eftersom jag redan hade en kille men först och främst ville jag ha ett barn!

Sen kan jag ju informera om att inte alla tjejer föds lugna och timida..dom kan minsann vara lika busiga och bråkiga som pojkar.(med tanke på att du skev att dina pojkar bråkade så mkt och att du inte visste om du orkade en till)

Förstår att du säkert blir irriterad av mitt inlägg och det har du rätt att bli. Tyvärr kan jag inte mer än beklaga, blir alldeles sorgsen av ditt inlägg! Tack för mig!

• Anonym

Jag undrar om alla de som är arga inte har eller kan få barn själva...om det är det som väcker ilska.....
    De flesta av oss som har fler barn vet att man kan känna så här..det är helt ok!!!!
    jag har fyra döttrar.....och om jag visste att vi skulle få en prin...jädra vad vi skulle nuppa!!!!!! Som någon skrev....jag längtar redan till mina svärsöner..och minsta lilla änglahåret är bara 7 år.....tänk så många härliga grabbar som kommer att ramla igenom det här huset! Lycka till och njut av den minsta lille prinsen!!!

• Anonym

Läs 'Dotter önskas', prata med din bm o gå till en psykolog..

• Anonym

Jag tycker faktiskt det är rent ut sagt GRÄSLIGT att inte vilja ha bebisen i magen.. Varför skafafde ni en till om du inte vill ha en pojke till? Herregud, jag förstår inte hur fan man kan önska sej ett kön.. Jag är jätteglad att jag fick en liten flicka men hade blivit minst lika glad för en pojk, eller två.. eller 3.

Fan.. Blir ledsen av sånt här. Men gå o prata med din bm som kan hjälpa dej till en psykolog o läs 'dotter önskas'.

• Anonym

Vill bara säga att jag har två lugna pojkar som gärna sitter stilla i timtal och pysslar med sitt. Deras syster är en vildtjej som klättrar och springer och kastar dockorna ur dockvagnen innan hon leker bilrace med den.
    De är som de är alla tre. Ljuvliga och sig själva. Mota inte in småbarn i könsrollsmönster redan när de ligger i magen.
    Grattis till lillkillen!

• Anonym

är det helt omöjligt att ts har lite hormoner i omlopp just nu?

Anonym skrev 2008-03-30 12:25:37 följande:
    Jag tycker faktiskt det är rent ut sagt GRÄSLIGT att inte vilja ha bebisen i magen.. Varför skafafde ni en till om du inte vill ha en pojke till? Herregud, jag förstår inte hur fan man kan önska sej ett kön.. Jag är jätteglad att jag fick en liten flicka men hade blivit minst lika glad för en pojk, eller två.. eller 3.Fan.. Blir ledsen av sånt här. Men gå o prata med din bm som kan hjälpa dej till en psykolog o läs 'dotter önskas'.
  • Anonym

Läst 'dotter önskas'? TS är långt ifrån ensam o jag tycker verkligen hon ska prata med nån!!!

Anonym skrev 2008-03-30 12:33:20 följande:
    är det helt omöjligt att ts har lite hormoner i omlopp just nu?
Svar på tråden Är så ledsen och besviken över att vänta min tredje son.