• Syss Inha

Hur känsliga är barns öron för hög musik?

Vi brukar spela rätt hög musik emellanåt, men har undvikit det pga våran bebis som är snart 3 veckor.

Någon som har en aning om hur känsliga de är egentligen, är vi överbeskyddande eller gör vi helt rätt?

Hoppas på svar

• Svar på tråden Hur känsliga är barns öron för hög musik?
  • Sammie

Det funderar jag också på??? Min sambo vill gärna poppa på här hemma, jag tycker det är för högt många gånger.

Lovis mamma
  • Saraldor

det är klart de är kännslig , man beöver ju inte bränna på full patte. sen tror jag oxå de handlar om vilken typ av musik. Är de tmycket musik med dunk , dunk så kanske det är lite kännsligare. även om det är så kallade rave eller tecno. men annan musik tror ja nog man kan ha på ganska högt. Ungen kanske rent av gillar det .

hos oss så diggar våran dotter bandet Scent of flesh som är tung dödsmetal. varför hon gillar det vet jag ej, kan vara för att vi spelade ganska mycket sånt när hon låg i magen.

• lövet2

Jag har varit på föreläsning om tinnitus, och jag har även pratat med dotterns läkare om det där. Tydligen är barns öron känsligare än vuxnas för höga ljud, och tinnitus bland barn ökar för varje år. Barn tål alltså inte lika höga ljud som vuxna, och den skada de ev drabbas av blir värre än för vuxna.

Svar på tråden Hur känsliga är barns öron för hög musik?