• trisha

Hur länge rymdes er bebis i liggdelen på vagnen?

Vill veta lite hur länge bebisen kan ha liggdelen på olika vagnar, speciellt på crescent classic men vill veta på andra vagnar också...bara o dela med er, kanske har ni till och med mått på liggdelen

• Svar på tråden Hur länge rymdes er bebis i liggdelen på vagnen?
  • Fru Gustavsson

nu hade vi en Knorr nizza som är kända som extra smala vagnar, så vi fick plocka bort mjukliften när sonen var runt 4 månader. Minns inte exakta måtten tyvärr.

Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • pajas01

har en teutonia.. min son ligger med gott om plats i den och han e nu snart 5 månader..

• Liinda83

Hade en brio i början när sonen var liten med hårdlift och den fick vi ta bort någon gång när han var ungefär 4 månader.
    Har inget mått på den heller, köper man en duovagn så brukar liggdelen vara rymligare än om man har en kombi dock.

• Sarah84

Har en Emmaljunga Edge duo. Dottern låg i liggdelen tills hon va 5 mån, men hon e väldigt lång, så den blev helt enkelt för liten på längden.

• Cammmie

Jag hade en kidko kombi vagn... men fick ta bort hårdliften när dottern va drygt 4 månader.. Har inga mått på den heller tyvärr...

• Ananaspaj

Vi har en Dreami på Quinny Freestyle, Majken är 5 månader idag och får gott om plats, då ligger hon på skinn, i åkpåse med overall ( nu när det blev vinter!) Hittar inget mått på den tyvärr!

• trisha

åh vad bra att så många svarar, hjälper väldigt mycket!

• Snöi

Jag har en Urban jungle, pojken är 6 månader och ligger fortfarande ok, skulle nog fungera 1-2 månader till, men han tycker det är tråkigt.

• Jaramla

har en crescent men kan inte gå o mäta då lilleman ligger i famnen o sover! :) men den känns rymlig, har svårt att tro att han växer ur den före 6 månader (han är 2 månader nu)

• mamma på vift

Vi har en bugaboo cameleon....sonen är 7 månader och får plats i den fortfarande, får säkert plats i den i 3 månader till om han inte plötsligt skjuter iväg på längden. Dock använder vi sittdelen nu då lilleman inte vill ligga ner när han är vaken

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • SatuSv

När min dotter va 4månader fick vi ta bort liften,då hade vi en Knorr nizza.

• nexie

Har en bt syskonjogger och den liggdelen är ganska smal men hyfsat lång.
    Tjejen är 6 månader och har den fortfarande..

• Sowa1974

Har en Quinny med liggdel Dreami. Strax innan lillkillen blev 5 månader så bytte vi till sittdelen (är ju max 9 kg på liggdelen). Blev helt enkelt för trångt för honom... Han är ganska stor å andra sidan så...

• Strawbaby

3 månader, trots att vi har en rymlig Emmaljunga Duo edge...Men vår son är ovanligt jättestor

• majo74

Dottern var 6 månader i vår Brio Nova med mjuklift. Det var lite trångt i slutet men det gick. Tog sedan bort bottenplattan och då låg hon där ett tag till. (Och vi slapp köpa separat åkpåse)

• 070815

Emmaljunga duo edge, 7 månader og drygt 70cm lång - sover fortfarande i liggdelen, men inte så länge till

• ZettanA
    Svar på #16
    3,5månad tog vi bort liggdelen. har en knorr nizza som är väldigt smal tycker jag. Hon vill absolut ligga på mage å sova.. så vi är på jakt efter en ny bredare vagn. får inte ens plats i sittdelen när hon ska sova på mage.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

EL edge duo,bytte till sittdel när sonen var 7mån.

Svar på tråden Hur länge rymdes er bebis i liggdelen på vagnen?