Hur länge rymdes er bebis i liggdelen på vagnen?
Vill veta lite hur länge bebisen kan ha liggdelen på olika vagnar, speciellt på crescent classic men vill veta på andra vagnar också...bara o dela med er, kanske har ni till och med mått på liggdelen
Vill veta lite hur länge bebisen kan ha liggdelen på olika vagnar, speciellt på crescent classic men vill veta på andra vagnar också...bara o dela med er, kanske har ni till och med mått på liggdelen
nu hade vi en Knorr nizza som är kända som extra smala vagnar, så vi fick plocka bort mjukliften när sonen var runt 4 månader. Minns inte exakta måtten tyvärr.
har en teutonia.. min son ligger med gott om plats i den och han e nu snart 5 månader..
Hade en brio i början när sonen var liten med hårdlift och den fick vi ta bort någon gång när han var ungefär 4 månader.
Har inget mått på den heller, köper man en duovagn så brukar liggdelen vara rymligare än om man har en kombi dock.
Har en Emmaljunga Edge duo. Dottern låg i liggdelen tills hon va 5 mån, men hon e väldigt lång, så den blev helt enkelt för liten på längden.
Jag hade en kidko kombi vagn... men fick ta bort hårdliften när dottern va drygt 4 månader.. Har inga mått på den heller tyvärr...
Vi har en Dreami på Quinny Freestyle, Majken är 5 månader idag och får gott om plats, då ligger hon på skinn, i åkpåse med overall ( nu när det blev vinter!) Hittar inget mått på den tyvärr!
åh vad bra att så många svarar, hjälper väldigt mycket!
Jag har en Urban jungle, pojken är 6 månader och ligger fortfarande ok, skulle nog fungera 1-2 månader till, men han tycker det är tråkigt.
har en crescent men kan inte gå o mäta då lilleman ligger i famnen o sover! :) men den känns rymlig, har svårt att tro att han växer ur den före 6 månader (han är 2 månader nu)
Vi har en bugaboo cameleon....sonen är 7 månader och får plats i den fortfarande, får säkert plats i den i 3 månader till om han inte plötsligt skjuter iväg på längden. Dock använder vi sittdelen nu då lilleman inte vill ligga ner när han är vaken
När min dotter va 4månader fick vi ta bort liften,då hade vi en Knorr nizza.
Har en bt syskonjogger och den liggdelen är ganska smal men hyfsat lång.
Tjejen är 6 månader och har den fortfarande..
Har en Quinny med liggdel Dreami. Strax innan lillkillen blev 5 månader så bytte vi till sittdelen (är ju max 9 kg på liggdelen). Blev helt enkelt för trångt för honom... Han är ganska stor å andra sidan så...
3 månader, trots att vi har en rymlig Emmaljunga Duo edge...Men vår son är ovanligt jättestor
Dottern var 6 månader i vår Brio Nova med mjuklift. Det var lite trångt i slutet men det gick. Tog sedan bort bottenplattan och då låg hon där ett tag till. (Och vi slapp köpa separat åkpåse)
Emmaljunga duo edge, 7 månader og drygt 70cm lång - sover fortfarande i liggdelen, men inte så länge till
EL edge duo,bytte till sittdel när sonen var 7mån.