Jag är lycklig...men....
Jag är en väldigt nybliven mamma och älskar min skatt över allt annat i världen.
Jag har längtat så efter detta barn, likaså min man och vi har fått en underbar unge som är hur snäll som helst och mest sover och äter hela dagarna (och nätterna)
Men varför känner jag mig inte så där överlycklig som jag trodde jag skulle vara?
Varför svävar jag inte på små rosa moln?
Jag blev förlöst med kejsarsnitt och har fortfarande ont och känner mig ganska så "rörelsehindrad".
Håller mig inne då jag inte orkar något annat. Vill göra saker men kroppen säger stopp och jag känner mig låg.
Dessutom känns det som om det här med amning tar upp hela min dag.
Brösten blir överfyllda på en gång, hårda och gör ont. jag går och oroar mig för mjölkstockning för att inte tömma ordentligt.
De läcker, känns som allt blir fläckigt. Måste sova med Bh och ilägg på natten och får nästan brännmärken i huden av den.
Känns som det ligger spyfiltar, bhilägg mm överallt. Jag orkar inte/hinner inte plocka undan något. Min man hjälper till jätte mkt, men det är så många små saker som bara jag ser som jag vill fixa själv....
Är orolig över att bebisen inte ska ha det bra, ligga fel, ha ont, få utslag.
Kvävas om hon spyr mitt i natten och jag inte märker det.
Kan inte bestämma mig för om vi ska ha barnet i vår säng på natten eller i spjälsängen.
Jag har alltid sagt att mitt barn ska lära sig sova själv, men nu känns det tryggare att ha bebisen i vår säng. Men det kanske är dumt att vänja henne vid det? Dessutom sover min man sämre då.
Känns som jag byter blöja alldeles för ofta men jag står inte ut med tanken på att bebisen ska gå med bajs i blöjan.
Jag känner mig så.... otillräcklig. Som om jag måste göra något fel som känner så här.
Varje grej i sig är inte något stor och jag kan nästan tycka jag är löjlig när jag läser detta ... men allt tillsammans gör mig låg och lessen.
Är det nått fel på mig?
Varför är jag inte så där sprudlande glad? Har ju sett massor med småbarns föräldrar och det verkar nöjda och inte alls tycka allt är så jobbigt...?
Är det kanske jobbigast i början? kommer man in i någon rutin sen?