• BetterOffAlone

Sjukskriva sig efter att man sett hjärtaktivitet?

Jag har haft 8 MF och är nu gravid igen i vecka 7+6. Vi har varit på VUL och sett hjärtat slå.

Får man ändå lov att sjukskriva sig då?

Jag vill inte sjukskriva mig bara för att jag vill gå hemma och slöa. Jag älskar mitt jobb och trivs jätte bra annars.

Det är för att jag blöder varje dag på jobbet.
    JAg har ett stressigt jobb och lyfter tungt hela dagarna igenom. Detta gör mig väldigt orolig som ni kanske förstår.

Så min fråga är alltså: Har ni fått vara sjukskriva pga upprepade missfall även efter att ni sett ett foster med hjärtaktivitet?
    Hur länge har ni fått vara hemma?
    Vad hade ni för arbetsuppgifter?

• Svar på tråden Sjukskriva sig efter att man sett hjärtaktivitet?
  • BetterOffAlone

Har precis ringt gyn mottagningen, fick tydligen inte sjukskriva mig.
    Hon sa bara att "hade din läkare tyckt att du skulle vara sjukskriven så hade han sjukskrivit dig utan att du hade behövt fråga om det"

Känner mig lite ledsen nu fakstiskt.

• BetterOffAlone

Jo, jag berättade ju att jag hade haft 8 mf, och att jag blödde på jobbet. och att jag kännde mig väldigt orolig, det var då jag fick det svaret som jag skrev ovan.

Jag ville ju helst bara vara hemma ett par veckor, tills man kommit till v 12 och känner sig säkrare.

hon sa att jag annars själv fick disskutera det med min läkare när jag träffade honom om 2 veckor, men då känns det ju nästan som om det kvittar, det är ju dom tidiga veckorna som är värst, det är ju nu jag brukar få missfallen... ;-(

• BetterOffAlone

Blä känns som jag ger upp nu, har fått mer blödningar och då har jag ändå varit hemma i 3 dagar nu pga förkylning.
    det känns som jag bara kommer få missfall nu

Svar på tråden Sjukskriva sig efter att man sett hjärtaktivitet?