• Anonym

vad tjänar en barnskötare som jobbar heltid?

Hej ...
    ska ev på intervju om en heltidstjänst som barnskötare, men behöver veta vad jag kan kräva i lön?

Jag är utbildad och har viss erfarenhet inom barnomsorg. Har mest jobbat som vikarie o praktiker inom gymnasiet. Allt som allt har jag ca 3 års erfarenhet, fast inte aktiv erfarenhet, utan mer duttvis. Är också mamma som jag varit i 2år (mammaledig)

Ni som är barnskötare, vad får ni i timlön/månadslön efter skatt??

Måste ha svar snabbt då jag väntar samtal....Tack!

• Svar på tråden vad tjänar en barnskötare som jobbar heltid?
  • BeccaGrodan

jag är inte utbildad alls inom barn men har ca 10 års arbetslivserfarenhet från förskola.
    har en lön på 17.000:- före skatt heltid... uselt men vet att det finns de på andra ställen i landet som har ännu sämre...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Anonym

Kanske kan tillägga att jag bor i stockholm, om det är av betydelse??

• Anonym

när jag var heltids vik på en förskola så hade jag i början (2003) 15000 innan skatt, när jag jobbade där senast (2006) så hade jag ca 17000 innan skatt

• Anonym

puff puff inga fler

• Anonym

De barnskötare som jobbar på vårt föräldrakooperativ tjänar ca 19-21.000 kr/mån. Är i Stockholm.

• BeccaGrodan

jag jobbar i storsthlm, alltså förort till sthlm

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Anonym

när jag började jobba inom förskolan för 3 år sen som vik. hade jag 15.000 innan skatt. sen fick hamnade jag på långvik på en förskola och gick upp till 16. Sen fick jag fast tjänst och löne"lyft" till 16.700. Och nu i januari steg det till 18.300.

• Anonym (outbildad)

Jag har jobbat som bsk men är inte utbildad som det. Tjänade 18500 i gbg kommun! Med ingen tidigare erfarenhet inom just barnbiten.. Så olika det kan vara!

• Anonym

Är just nu mammaledig från min tjänst i Stockholm. Jag tjänar 18700:-

Svar på tråden vad tjänar en barnskötare som jobbar heltid?