• KarinN80

Först blå sen bruna ögon....

Någon som har ett barn som hade blå ögon när de föddes som sedan blev bruna? I så fall hur gammalt var barnet när de ändrade färg?

Nala 030620, Wiktor 050224, Arvid 080116
  • Svar på tråden Först blå sen bruna ögon....
  • mmb

alla föds med blå, de ändras vanligen vid 3-4 månaders ålder.

• Mollie B

nä inte alla föds med blåa... min dotter föddes med brun/gråblåa..

• Dis

Nyföddhets färgen är väl mer mörkgrå men vet de som haft bruna från början! Jag har bruna ögon trodde min son skulle få det också, men han är 7 mån nu och de blir blåare för var dag.

• JagL8

Min dotter föddes med blå ögon. Fem år senare var hon grönögd.

• Miss Lau

Alla mina tre barn har fötts med blå ögon. På två ändrades de till bruna vid ca 1 års ålder. Tredje barnet är 2 år och har fortfarande blå ögon.

• snuttP

alla föds inte med blå ögon. min sons ögon va så bruna dom kunde bli.

• Tigerakira

Dom flesta barn föds med blå ögon, det kan ta upp till ett år innan ögonfärgen är "bestämd"
    Båda mina älsta söner hade mörkblå ögon när dom föddes, den älsta fick bruna först vid ca 1 års ålder och nästa redan vid 5-6 månader.
    Mvh Elin

• Sarge

Min dotter hade INTE blå ögon när hon föddes.....hon hade mörkt bruna & har det fortfarande

• KarinN80

Okej, min stora pojk är ljus o hade mörkblå ögon när han föddes som har blivit ljusare. Men Arvid är mörk o föddes med mörkblå ögon o jag hoppas på att dom ska bli bruna  

• whatelseisnew

Min dotter föddes med blåa men ändrades efter 6 månader till bruna....Hade ju varit kul om dom stanna blå då hon liknar sin far upp i dagen...*ego tänkande från min sida...*s*** (jag har blåa ögon)

• mamem

min son föddes med blå, nu 2månader har han bruna som sin far!

• Emelie  A

Min son föddes med väldigt mörkt blåa ögon men de blev rätt snabbt bruna. Han har väldigt mörka ögon.

• KarinN80

Spännande... kan alltså ta så lång tid som upp till ett år...

• EoI

min första dotter föddes med grå/brun färg på ögonen. Sen blev dom bruna efter ett par månader. Dotter nr 2 föddes med blå ögon, och har idag blå ögonfärg.....

Svar på tråden Först blå sen bruna ögon....