• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • MammaSusan81

Zink och folsyra, b6, b12 äter vi båda 2 sen i januari......vi lyckades ju bli spontant gravida i nov-07 efter 6års försök.....då åt vi inga piller alls.....men eftersom vi vet att makens simmare simmar dåligt skadar det ju ej med zink + folsyra....

Längtar efter syskon
  • Toppenloppan

Oj då, försökte ni i 6 år??!!
    Och så är man själv stressad efter ett halvårs försök!

HUR orkade ni?? Om du inte tar illa upp att jag frågar.

• MammaSusan81

Även den graviditeten slutade i mf....och utav att vi blev spontant gravida fick vi upp hoppet igen om att få syskon snabbare än om 4-5 år som de kommer ta via adoption, även fast vi såklart ska ha syskon från SA i framtiden också om vi skulle lyckas på egen hand

Längtar efter syskon
  • MammaSusan81

Hade vi inte haft vår dotter hade vi nog inte orkat med ytterligare ett mf.....å andra sidan utan våra 2 första mf så hade vi ej haft vår dotter idag så allt har en mening i slutändan

Längtar efter syskon
  • MammaSusan81
    ÄrtaMärta skrev 2008-04-02 15:54:22 följande:
    ok, vi har ätit Vitamax kvinna resp. vitamax man.Udrar om det räcker?MammaSusan81 skrev 2008-04-02 15:43:26 följande:
    Ja du jag har tyvärr ingen aning, men våra zink innehåller 15mg per tabl  och folsyran 400mcg, b6 4mg, b12 200mcg per tabl

om det är till ngn hjälp kanske
    Längtar efter syskon
  • Toppenloppan

Mamma Till Astrid:
    Ja, det är ju härligt att ni har er dotter. Lyfter på hatten att ni orkat och kämpat!

Lilla Frugan: Kolla på förpackningen hur mycket de innehåller. Även om studien var gjord på 5 mg Folsyra + 66mg Zink så borde ju även en lägre mängd ha positiv effekt tycker man.

• mmelody

Oj va de har skrivits här i tråden idag har suttit och läst igenom allt nu

jag beställde dem på söndag kväll, och fick dem på tisdag helt perfekt tycker jag! snabb leverans och smidigt idag är det andra dagen jag äter dem, så hoppas de hjälper

• tomcar1

Var bestääler ni era glandin ?

/tomcar1

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...