• nina1977

Tvätta bort barnmatsfläckar???

Hej!!

Nu är jag så less på att alla kläder blir förstörda av orange och annan färgstark barnmat. Min son kräks ganska ofta och dom fläckarna är ännu svårare att få bort. O kläder måste han ju ha, men det är så tråkigt när helt nya kläder får fläckar som inte går bort.

Vad har ni för tips, hur gör ni för att minimera fläckar och för att tvätta bort dom???

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Tvätta bort barnmatsfläckar???
  • Juhanna

Barnsaliv ska ju vara bra för bärfläckar, vet dock ej om det funkar på barnmat.
    Vanish kanske, hört att det ska vara bra

• Legolina

Burkmat är hopplös...
    1.Satsa på mörka kläder
    2.Laga maten själv

- jag körde med en kombination

• ÄngelBängel

Galltvål, men det kan ju också bleka färgade textilier om man låter det vara på för länge.

• nina1977

Det jag har konstaterat är att inget biter på orange barnmat Vanish funkar ibland, men inte fläckfritt. Barmatstillverkaren o klädtillverkaren verkar vara i maskopi

• nina1977

Lagar en del själv, och köper mat som inte är orange om det finns. Mörka kläder är ju ett bra tips.

Legolina skrev 2008-03-25 14:21:09 följande:
    Burkmat är hopplös...1.Satsa på mörka kläder 2.Laga maten själv- jag körde med en kombination
  • ÄngelBängel

Det måste vara en konspiration. Som sagt, de har ju i tomat eller morötter eller båda i nästan all burkmat.

Mörka eller vita kläder är nog bäst.

• Smultronhjärta

Flytande galltvål(fast funkar oxå men innebär lite mer jobb) och citrontvål tycker jag funkar bättre än vanish och tabort iaf

• josephine ks

ett tips är ju att ha "tröjhaklapp".
    en sån kan man också använda när man målar degar med lera o.s.v
    finns att köpa överallt. mataffärer, leksaksaffärer, klädaffärer m.m

• nina1977

Jag brukar använda sån haklapp, men med min son är det tyvärr ofta småkräkningarna efteråt som fläckar ner Undrar när han slutar med det??
    josephine ks skrev 2008-03-25 14:53:53 följande:

ett tips är ju att ha "tröjhaklapp".en sån kan man också använda när man målar degar med lera o.s.v finns att köpa överallt. mataffärer, leksaksaffärer, klädaffärer m.m
Svar på tråden Tvätta bort barnmatsfläckar???