• Saniis

Tips på rosa kakor?

Jag skulle vilja ha tips på kakor, gärna småkakor, som man kan göra rosa på något sätt.

Ska ha kalas snart och tänkte ha bruna (choklad) och rosa kakor Har redan tänkt baka cupcakes med rosa frosting och tårtan ska vara rosa och brun. Ska även baka brownies, choklolate chip coocies, kanel bullar. Men behöver alltså någon mer kaka som kan vara rosa.

• Svar på tråden Tips på rosa kakor?
  • Krickelin

Cocoskakor med karamellfärg?

• Solano

Vaniljdrömmar kan man färga rosa med karamellfärg!

• Camilla D

Karamellfärg är bra!!! Man kan säkert färga sockerkaka eller vad som helst rosa!

• Wilowa

Mördegskakor finns det ju av olika sorter och den kan man också färga rosa med karamellfärg. Det går ju även att ha typ hallonsylt på dem. Sedan om du har Panduro i närheten så har de livsmedelsfärger.

• seglare

hallongrottor är ju lite rosa, sen kan man väl i stort sätt baka vilken kaka som helst bara man tar rosa strössel eller liknande på.
    Tex kärleksmums, fast med rosafärgad kokos ovanpå, eller så kan du färga glasyren och låta kokosen vara vit som den är.

lycka till!

• Camilla D

Kom på en sak. Köp färdiga smördegsplattor. Tryck ut formar, tex hjärtan, och grädd i ugn enligt förpackningen. (de blir höga)Dela dom på mitten
    Gör hallonmousse (finns påsar) Bre på hallonmoussen på underdelen, lägg hallon på och sätt sen på locket. Pudra lite florsocker över. Rosa och fint!

• Saniis

Åhh, tack för alla förslag!! Nu har jag massor att välja och vraka mellan. Karamellfärg är bra

• Du Och Jaag

snoddaskaka... samma recept fast dock utan cacao, ta i stället en halv flaska cedro citron och några droppar röd karamellfärg så blir den rosa o fin, samt god smak av cedro citronen...

• Wilowa

Du kan ju också färga en vanlig sockerkaka! Allt som är ljust kan man egentligen färga, det är bara fantasin som sätter gränserna!

• Midsommarafton 77

Napoleonbakelser

Ingredienser
    Beräknat för 10 portioner
    3 plattor fryst smördeg

Fyllning:
    2 1/2 dl vaniljkräm (av pulver eller hemlagad)
    1 dl vispgrädde
    1 1/2 dl äppelmos

Garnering:
    2-3 tsk röd vinbärsgelé
    1 dl florsocker
    1 msk vatten

Gör så här:
    Tina de frysta smördegsplattorna och kavla ut dem till 8x40 cm. Lägg plattorna på en vattensköljd plåt. Nagga dem och låt dem vila.

Grädda längderna i ca 10 min. i ungstemp: 225 grader C eller varmluftsugn 200 grader C. Låt dem kallna.

Gör vaniljkrämen. Låt den kallna och blanda den med vispad grädde.

Bred äppelmos på en av bottnarna. Lägg på nästa botten. Bred på vaniljkrämen. Täck med den översta bottnen. Lägg undersidan uppåt så går det lättare att breda på gelé och glasyr. Obs! Bred först på ett tunt lager smält gelé och sedan glasyr gjord av florsocker och vatten.

• MeYou

Brysselkex som du doppat i färgat socker (med karamellfärg)

:)

• svensdotter

vanlig socker kakerecept fast ha i karamell färg eller muffins med karamell färg..blir himla poppis kan jag lova

• lilarina

du kan färga vanligt strösocker,kokos,pärlsocker,med röd karamellfärg o rulla kakor,mm,mm,blir jätte fint
    kram mej jag bakade rosa bullar när tösa min fyllde år,med rosa pärlsocker,

Svar på tråden Tips på rosa kakor?