• Suck och suck
    Äldre 26 Mar 00:04
    96273 visningar
    29 svar
    29
    96273

    Hur skriver man avslutningsfraser i brev på engelska"Med vänlig hälsning" etc...?

    I olika tonlägen, situationer kanske? "Sinzerely" kanske är en typ av avlutningsfras?

  • Svar på tråden Hur skriver man avslutningsfraser i brev på engelska"Med vänlig hälsning" etc...?
  • geting­midja
    Äldre 26 Mar 00:05
    #1

    Sincerely funkar, sen finns det ju "Best regards..."


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Äldre 26 Mar 00:05
    #2
  • Äldre 26 Mar 00:06
    #3

    Här är några exempel:-

    Regards

    Kind regards

    Best regards

    Sincerely

    Yours sincerely

  • Suck och suck
    Äldre 26 Mar 00:09
    #4

    Googels.
    Skulle du kunna specificera när man använder vilket, vid vilken ton? (Sambon hälsar och är så tacksam att jag får lite svar här. )

  • Suck och suck
    Äldre 26 Mar 00:11
    #5

    Han ska använda ett där han ska skriva till ett företag, och redogöra varför de inte fått de pengar han försökte betala en grej med (på grund av tekniska problem). (Han ville här att jag skulle specifera mig för er! )

  • Äldre 26 Mar 00:13
    #6

    Vilket som av de angivna exemplen går bra! "Best regards" skulle jag nog köra på, det funkar till det mesta

  • Äldre 26 Mar 00:13
    #7

    Länken där beskrev hur man skulle göra i affärssammanhang om jag såg rätt.


    Don't Panic
  • Suck och suck
    Äldre 26 Mar 00:15
    #8

    "Best regards" var det jag sa till min sambo. Jag gissade det.
    Funkar på det mesta, verkar bra!

  • Äldre 26 Mar 00:15
    #9

    I affärssammanhang skulle jag asgarva om jag fick "Very truly yours" från en engelsktalande person.

  • Suck och suck
    Äldre 26 Mar 00:16
    #10

    Tack för länken Bebis. Har visat den för sambon och han blev mycket intresserad. Han får den av mig.

Svar på tråden Hur skriver man avslutningsfraser i brev på engelska"Med vänlig hälsning" etc...?