• Anonym (jag=idiot)

otrogen på konferens...kollegan testa + för klamydia...

Hej alla som läser detta... behöver skriva av mig lite av min ångest och få lite ris och ros av er FL besökare...

Jag ska göra en lång historia kort...

Jag och min sambo har varit ihop i över 5 år vi har börjar prata om barn den senaste tiden. Min sambo är mkt dålig må att bekräfta mig säga att han älskar mig osv...exempelvis han har inte sagt att han älskar men sedan i julas!!!!!

Jag var på konferns för två veckor sen då jag hamnade i säng men en kollega och vi hade sex. (han gav mig bekräftelse och jag tog den) Jag avbröt det hela mitt i pga sådan ångest som ej går att beskrivas. Jag och min kollega pratade om det dagen efter och jag bad honom kolla så att han inte hade någon sjukdom hans svar var jag har aldrig haft ngt men klart jag kollar. Hemma har jag undvikit sex med sambon sen jag kom hem, har haft ångest och mår allmänt dåligt vilket jag förtjänar. Jag har INTE sagt ngt hemma.... Igår ringer min kollega och säger att han testat positivt för klamydia. Gissa min panik. Jag måste testa mig fort som attan få behandling osv- Ska jag berätta och förstöra allt eller ska jag dra en ren lögn att jsg har annan infektion så jag inte kan ha sex förräns behandlingen är klar... så jag kan vänta ut svaret. Har inte fåtttid för test förrän tisdag och sen tar ju svaret en vecka....Pratde med min gyn om detta och hon sa även att man undvika sex under hela behandlingen. Nu vet jag ju inte om jag har ngt men jag utgåt från det värsta.

Så HIT ME.....vad skulle ni göra?

• Svar på tråden otrogen på konferens...kollegan testa + för klamydia...
  • Sencha

Det enda rätta är självklart att berätta sanningen.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Imox

jag skulle aldrig kuna bära detta för mig själv, utan må så dåligt att jag helt enkelt skulle berätta sanningen för min sambo..
    ni har endå left ihop i 5 år o han förtjänar nog att höra sanningen

• Oliner

Det är nog bäst att krypa till korset, är tungt men kommer kännas bättre efteråt, tänk dig in i om det var tvärtom skulle du inte vilja veta, eller om det kommer fram om 1-2 år då kommer han nog aldrig kunna förlåta dig och ni kanske har barn och allt då.

Så säg vad som hänt och säg att det var ett misstag, men det kändes bra att få uppmärksamhet och bekräftelse men säg ändå att det du gjort var totalt idiotiskt.

• Anonym (beror på)

Det beror på hur du vill i framtiden.. Vill du ha det som du har med din sambo, så borde du dra en lögn att det är en annan infektion osv.. Å andra sidan kankse han får upp ögonen att du vill ha mer bekräftelse på att han tycker om dig, älskar dig osv om du berättar hur det ligger till... Att du var otrogen just pga av brist på bekräftelse från honom.. MEN risken finns ju då att han lämnar dig, det beror på om du vågar chansa. Tala om det och riskera att han lämnar dig, MEN han kankse bättrar sig.. Eller var tyst och fortsätt leva som ni gör idag.

Antar att du inte blev så mkt klokare av detta, jag ber om ursäkt.

• Vaniljlatte

Först och främst (men du skriver att du vill ha ris och ros) så måste jag bara skriva KLANTIGT!!! Inte bara det att du inte kunde stå emot frestelsen, utan även att du var otrogen med en _kollega_ , oskyddat!! *ruska på huvudet*

jaja.. jag skulle nog skylla på svamp. Det kan man ju få lite hur som helst om man har otur.

sen kan man ju undra om du ska vara ärlig och berätta eller inte. Men tycker nog ändå att du ska lämna din karl, kan man inte hålla ihop benen bara för lite bekräftelses skull, så har man det nog inte särksilt bra va? Ta dig du en funderare på om du verkligen vill leva med din karl och varför, framför allt. Vad har han att erbjuda dig som hoppar i säng med en annan?

• Anonym

Jag tänker inte döma dig för det som hände är mänskligt. Om jag hade varit i din situation så hade jag dragit till med en nödlögn i det här skedet och skyllt på svampinfektion eller liknande. Sen hade jag väntat på provsvaret. När jag väl fått det så hade jag tagit mig en funderare över hur jag sen skulle agera. Att vara helt ärlig kan faktiskt ibland skada mer än göra nytta. Och du mår ju fruktansvärt dåligt psykiskt över det inträffade, som jag förstår det så vill du trots allt fortsätta i din nuvarande relation. Jag skulle sett det hela som ett stort "wake-up call", tagit det som en ordentlig läxa ocg förmodligen inte sagt något till min partner - utan istället arbetat ör att få en fungerande relation.
    Jag förstår att det är jättejobbigt för dig just nu! Jag håller tummarna för att det ska komma något bra ut ur det.

• Anonym (hej)

Jag vet inte...jag tänker inte döma dig. Du e mänsklig o kan begå misstag, precis som alla andra. Jag hånglade med en gosse när min fästman var på samam fest. Ångrade mig bittert, o eberättade faktiskt. samma som för dig: han gav mig bekräftelse o jag föll. Viist fick jag bekräftelse av min kille oxå, men detta var ju lite spänande...

Nå, incidenten fivk mig att inse att det var min kille jag ville ha o nu e vi gifta. Jag komemr inte va otrogen igen.

Nu e det ju lite värre för dig. JAg kände att jag visste att man kille inte skulle läman mig (hade han inte gjort heller om jag haft sex med killen jag träffade på festen) så jjag vågade berätta. Hur känner du? Litar du på att ert förhållande kan klara detta? I så fall hade jag berättat. Men jag hade nog INTE sagt nåt om klamydian (såvida jag inte haft sex med min kille...) utan skyllt på att jag behövde bearbeta vad som hänt, o att det inte kändes rätt ännu att ha sex. Att jag mådde så dåligt över mitt beteende.

Om du tror att det komemr gå åt helsike med förhållandet hade jag inte berättat utan sett till att behandlas o hålla mig undan från sänghalmen...ALLA begår misstag. Alla kanske inte e otrogna under livets gång, men då gör man andra fel.

• Anonym (jag=idiot)

Oj j vilka svar jag blir alldeles rörd av ert engagemang.

Först av allt tacka för alla svar. Jag VET att om jag berättar kommer han lämna mig det vet jag till 100%. En incident för ett bra tag sen då jag kysste en annan kille (jag berättade)blev ett rent helvete hemma och han gjorde klart att händer ngt mer så är det kört... (jag vet jag är en idiot)

Vaniljlatte: Hållermed gör jag en sån grej är ju inte allt bra kanske är vi inte rätt för varandra och framförallt han kanske förtjänar bättre.

• Imox

tror att även om du inte berättar niu så kommer sanningen alltid fram förr eller senare,
    frågan e vilket som e bäst....

• Anonym (hej)

Nå jag tycker du ska känna efter rejält vad DU vill o känner nu. Om du ser dig med honom i framtiden så tycker jag faktiskt inte du ska berätta. O det dåliga samvetet går över... Alla som säger "uh vad hemskt, skulle jag aaaldrig kunna bära" har säkert gjort andra fel i livet... Men självklart så ska du av respekt för förhållandet se till att inte göra om detta...Verkar ju inte osm du direk tmår bättre av att va otrogen...

Svar på tråden otrogen på konferens...kollegan testa + för klamydia...